
Sökresultat:
1093 Uppsatser om Action contingency - Sida 22 av 73
Angel Thesis : En spel produktion
Detta projekt har varit ett som har haft både sina höga och låga punkter. Vi påbörjade detta projektet med viljan att skapa ett spel som var vårt, som representerade oss och som vi vill spela. Vad vi slutligen bestämde oss att göra var ett spel som fokuserade på story och spel-känsla som hade en mystisk stämning och sin egen stil. Detta tillsammans med ett par bra koncept och idéer så påbörjade vi att arbeta på Angel Thesis, ett action RPG. Vi har under projektets gång stött på många svårigheter, något som om och igen testat gruppens moral.
Förklaringsmodeller till missbruk och beroende inom missbruksvården. : En kvalitativ studie av socialarbetares förklaringsmodeller vid bedömning av insats för personer med missbruksproblem
The purpose of this study was to study social work models to explain addiction in the assessment of response to people with addictions. This study investigated how social workers' explanations are shaped by their experiences, theoretical points influenced by research in a discretion is affected by organizational conditions, manuals, evidence-based practice and national guidelines in an investigative process. The material in this study has emerged through interviews with four social workers in the social services department for addiction and dependence. The essay is a qualitative study with personal interviews as the basis for the result. The study begins with a description of addiction and dependence, current laws on the matter, and officer's work.
Upprustning av miljonprogram : En undersökning om kommunala bostadsbolag
Immersion is a construct that measures how deeply engrossed a user is with any mediated situation. In the field of game design, immersion is a significant aspect of what makes a game enticing, and as such it is of pivotal importance to create and maintain it to keep the player's mind off the real world while inside the confines of a game framework. According to the GameFlow theory, it is one of seven key tenets of evaluating and implementing a successful game design. Yet, certain multiplayer online games are designed in a fashion that in some cases seem to break immersion, where the player is frequently put out of action, sometimes for minutes on end. In this study, using online questionnaires, we discover that players, despite claims otherwise, seem to be in several ways affected negatively by this breaking of immersion.
Budgetens roll innan och efter finanskrisen
Immersion is a construct that measures how deeply engrossed a user is with any mediated situation. In the field of game design, immersion is a significant aspect of what makes a game enticing, and as such it is of pivotal importance to create and maintain it to keep the player's mind off the real world while inside the confines of a game framework. According to the GameFlow theory, it is one of seven key tenets of evaluating and implementing a successful game design. Yet, certain multiplayer online games are designed in a fashion that in some cases seem to break immersion, where the player is frequently put out of action, sometimes for minutes on end. In this study, using online questionnaires, we discover that players, despite claims otherwise, seem to be in several ways affected negatively by this breaking of immersion.
Coaching: - att tävla och vinna i livet
In recent years coaching has become an increasingly popular phenomenon outside of the sports world. More and more people have found coaching to be a helpful tool for achieving greater performance and fulfillment in their lives. This thesis is a comparative literature study of three books about coaching where the authors use different theoretical bases to explain and teach coaching. The aim of the thesis is to explain how coaching as a phenomenon is described and compare these descriptions as well as to look at the ideals and norms that are produced and reproduced in the use of coaching. The study compares the three books from six different themes and shows that, in the use of coaching, the ideal of a rational and action oriented individual is constructed and the aim for this individual is some form of success.
Interaktiv Produktpresentation åt Abu Garcia
Detta projekt har producerats i samarbete med Abu Garcia i Svängsta, Blekinge. Vårat projekt är en interaktiv produkt presentation gjord i flash med inslag av 3d, video och ljud. Våran tanke är att användaren ska kunna se hur en Ambassadeur Record fiskerulle ser ut både på insidan och utsidan, hur den fungerar och vad som gör den så unik. Det finns också video filmer som beskriver tillverknings processen, och hur man som förstagångs användare använder en Ambassadeur rulle. Design och bakgrundsljud är anpassad så att den ska väcka en känsla av fiske och fridfull utomhus miljö..
AFASI - DRABBAS AV AFASI VID YRKESVERKSAM ÅLDER
Aphasia is a disease that brings on disability.
The purpose of the study is to describe the daily life when afflicted with aphasia and gain a deeper understanding of persons with aphasia in working ages.
The study was made with a qualitative approach with a combination of data sources; literature, internet lectures, live lectures, interviews with personnel in medical and educational services and three persons with aphasia.
More research in aphasiology is welcome. This may be aimed at developing knowledge about the importance of communication, of active participation in the social environment, and the achievement of improved attitudes towards people with disabilities.
The study should give rehabilitation actors and close relations knowledge and support in their action when they meet people with aphasia..
Hur skapas en journalist? : En biografisk studie på nyexaminerade journalister
The study - Hur skapas en journalist? - examines why so many people choose to turn tothe journalist profession when the conditions for a secure position on the labor market ispoor. The study also highlights how recently graduated journalist perceives their temporary and insecure position on the labor market.The study was performed trough ten biographical interviews with recently graduated journalists. Via the interviews I examined what has formed the individuals to perceive journalism as a rational or pragmatic choice for a career. The study shows that journalists, who come from families with high cultural capital, have been shaped by a particular culture of education, which focuses on education as a step towards selfrealization.
Situationen, affärsmodellen och affärssystemet : En fallstudie om ett företags förberedelse inför val och implementering av affärssystem
Ett företags prestation är ur ett situationsteoretiskt perspektiv kopplat till överensstämmelsen mellan organisation och faktorer i dess situation. Affärsmodell är en gemensam nämnare för företag då denna existerar oavsett om den är uttalad eller inte. En affärsmodell förklarar den logiska grunden för hur företag verkar och beskriver hur företag fångar, skapar och levererar värde och är vidare länken mellan ett företag och dess affärssystem. Affärssystem är en förutsättning för många företags verksamhet och syftar till att skapa effektivare verksamheter. Ett införande av ett affärssystem är dock en kostsam och komplex uppgift och är kopplat till en hög grad av misslyckande.
Landskapskaraktärsanalys - ett försök i Sverige :
As the European Landscape Convention is brought into action, planning in Sweden has got to become increasingly considerate of the landscape and its character. To render this possible, a basic requirement is that we find a functional method for analysis.
The Landscape is a synthesis of the interplay between place and man. It is made up of our physical environment and shows the result of our actions throughout history. Our surroundings affect us in many ways, financially as well as emotionally. This is why an analysis of the landscape has to be inclusive of many types of information.
I have performed a landscape analysis, according to the British Landscape Character Assessment-method, in Svedala kommun.
Förebyggande Brounderhåll
AbstractThe Swedish Road Administration in the region of Mälardalen has since 2004 worked to in¬crease the efficiency of the maintance of bridges based on limited functional requirements and time demanded action.The maintenance of the bridges is contracted in the county of Uppsala since 2004, and Örebro since 2007. The county of Nyköping and Västerås is contracted by the traditional system. The contractor will perform a regular maintenance on all bridges. The bridges are inspected by the contractor at least once every year.The contractor registers the result of the inspection in a database called BaTMan. BaTMan is a Bridge and Tunnel Management system and is a strictly web solution were the user logs in via the internet.The Swedish Road Administration also inspects the bridges to se that the demands on the bridges are followed.My work is to compare these different inspections and to see any development..
En actionberättelse : en analys av de narrativa delarna i actiondatorspelet Halo
This essay is a narrative analyze of the computer game Halo. The purpose of the essay is to see what function the narrative elements have in a computer game of the action genre. The analyze is done with a neo-formalistic approach according to the theory of David Bordwell and Kristin Thompson. The choice of game was based on it's positive reviews mentioning the story. The essay tries to give a picture of research in the field and researchers views on narratives and computer games.
Angel Thesis - En spel produktion
Detta projekt har varit ett som har haft både sina höga och låga punkter. Vi
påbörjade detta projektet med viljan att skapa ett spel som var vårt, som
representerade oss och som vi vill spela. Vad vi slutligen bestämde oss att
göra var ett spel som fokuserade på story och spel-känsla som hade en mystisk
stämning och sin egen stil. Detta tillsammans med ett par bra koncept och idéer
så påbörjade vi att arbeta på Angel Thesis, ett action RPG.
Vi har under projektets gång stött på många svårigheter, något som om och igen
testat gruppens moral. Vår största svårighet har varit vårt byte utav
utvecklingsplattform och spel-motor, som har skett två gånger under projekts
gång.
Säker styrning i osäker miljö ?En studie om styrningens förändring i innovationsprocessen
Bakgrund och problem: Förändring är något oundvikligt och därför är innovation en förutsättning för företagens fortlevnad. Framtagandet av innovationer karaktäriseras av osäkerhet, och det saknas tydliga riktlinjer angående vilka aspekter som är av intresse vid utformandet av ekonomistyrningen då osäkerhet råder.Syfte: Att beskriva hur styrningen utformas och används i innovationsprocessens tidiga skede samt hur och varför utformandet av styrningen förändras till ett senare skede.Metod: En kvalitativ metod med ett induktivt perspektiv, där primärdata är insamlad från semistrukturerade intervjuer med fyra respondenter. Osäkerheten mäts inte på grund av splittrad mätmetodik, och antas istället minska till varje senare skede av innovationsprocessen. Sekundärdata utgörs av tidigare forskning som använts för att analysera empirin.Slutsats: Styrningens utformning förändras från ett övergripande fokus på de indirekta styrsätten i inledningsskedet till de direkta styrsätten senare i innovationsprocessen. När osäkerheten minskar ökar storleken på investeringarna i utvecklingsprojekten, vilket leder till en förändrad styrning.
Den sardoniska rättskiparen som våldsprincip : En etisk karaktärsstudie av domare Holden i Cormac McCarthys Blodets meridian
This paper analyses the character judge Holden in Cormac McCarthys novel Blood Meridian through an ethical perspective. The author uses several methods to analyze the character ethically, such as the western-genre, McCarthys authorship, evil as an ethical term and Friedrich Nietzsche's theory the Übermensch. The author then uses a selective group of scenes and chapters from the novel to highlighting the distinctive ethical characteristic of judge Holden. The author finds judge Holden to be the very principle of violence and blood shedding, defending and distributing these principles in his words and his actions throughout the novel. Triumphantly proclaiming his victory, judge Holden embodies the principle that whoever has the power to perform any action has then the moral right to do so.