Sök:

Sökresultat:

8037 Uppsatser om A service organisation - Sida 46 av 536

Inköpsstrategier för ökad konkurrenskraft inom dagligvarubranschen

Term: Spring term 2007Study objects: Reitan Servicehandel AB, Vi-butikerna, ICA Sverige ABPurpose: The purpose of this study is to analyse how procurement is used as a strategy to achieve better competitive strength, within the retail food industry.Theoretical: The theoretical chapter illustrates different procurement organisations, multiple and single sourcing, brand equity, consumer behaviour and involvement, Efficient Consumer Response including supply chain and category management and finally Demand Chain Management.Method: For the case studies, three food retail companies have been interviewed: Reitan Servicehandel AB, Vi-butikerna and ICA AB. To illustrate how consumer behaviour influences retail food market, several secondary consumer research studies have been analysed.Conclusions: The results indicate that the procurement organisation can achieve a better competitive strength by a centralised organisation, which make it possible to improve conditions of terms when ordering higher purchase volumes. The sourcing strategies can improve a company?s power within the supply chain. All companies within the study had a very good knowledge about consumer behaviour.

Att organisera specialpedagogik, en intervjustudie baserad på två sätt att organisera specialpedagogik i förskolan.

syftet är att beskriva två sätt att organisera specialpedagogisk verksamhet i förskolan samt belysa konsekvenserna av dessa för möjligheterna att stödja barn i förskolan. En kvalitativ undersökningsmetod har använts baserat på halvstrukturerade intervjuer. Resultatet visar att barn i förskolan skulle vara hjälpta av större specialpedagogiska insatser.Resultatet visar en för otydlig organisation när det gäller specialpedagogernas roll i förskolan där en viss osäkerhet finns i rollerna och för vem som ska leda utvecklingsarbetet..

Knapphet och Selektivitet: Påverkan på attityd och värde

The study examines selectivity of the customer base and scarcity of a product?s effect on attitude and value towards a product or service. A questionnaire study is made from three different situations. The result varied depending on the situation; however it was found that selectivity of the customer base and scarcity has a great impact on the attitude and the perceived value towards a product or service. Selectivity of the customer base was found having the highest level of impact on both attitude and perceived value.

Biblioteket går till sjöss: Kultur-, informations- och fritidsutbudet för ombordanställda i svenskflaggade handelsfartyg.

This paper deals with how seamen onboard merchant ships flying the Swedish flag apprehendthe culture, information and leisure possibilities that offer them by the Swedish GovernrnentSeamen's Service, HKF.The objective with this work is two folded: first of all suggest some actions to be taken inorder to improve the situation for seamen, based on the results from interviews with crewsonboard three merchant ships.Secondly, draw the attention to HKF's activity in general and to the activity of the SwedishSeamen's Library in particular, for people working within libraries.The result of this examination shows that people onboard really regards the service carriedout by HKF as very good in general, but there are some activities which hopefully can beimproved. However, perhaps the most important role can be played by the shipping companies,based on the wishes that came about from the seamen. These conclusions and discussion aredealt within chapter 8..

DDoS: Ett evolverande fenomen / DDoS: An evolving phenomenon

Internetfenomenet ?Distributed Denial of Service?, förkortat DDoS, beskrivs ofta som ett av de största hoten mot Internet idag. Genom att utnyttja den grundläggande strukturen i kommunikation mellan nätverk och datorer kan kriminella blockera och stänga ute webbplatser och -tjänster från användare, samtidigt som det är mycket svårt för offret och myndigheter att någonsin identifiera den eller de skyldiga. Enorma globala nätverk av ovetande människors infekterade datorer fjärrstyrs till att utföra angrepp mot alla sorters organisationer på Internet med olika motiv, som finansiella, politiska eller för ren vandalism. Syftet med det här arbetet är att göra en dagsaktuell kartläggning över läget kring DDoS-angrepp och titta på statistik över de mest förekommande angreppstyperna, och se om den nyare publicerade forskningen kan svara på de pågående och framträdande trender som kan ses.

Konkursprediktion inom service- och informationsteknikbranschen : En undersökning baserad på Altmans studie 1968

Under de senaste åren finns en ökad uppmärksamhet i att kunna förutspå konkurs och andra former av ekonomiska kriser. Vissa forskare menar att konkursprediktion har varit huvudforskningsämne inom redovisning och finans sedan Altmans studie från 1968. Under åren har flera modeller vuxit fram och tidigare forskning har påvisat att konkurs kan förutspås med en hög grad av tillförlitlighet.Denna uppsats har som utgångspunkt Altmans studie från 1968. 66 företag har undersökts i tre år mellan åren 2000 och 2010, varav hälften av företagen har inlett konkurs och den resterande hälften är så kallade friska företag (ej konkurs). Detta i syfte för att undersöka om Altmans konkurspredektionsmodell Z??-score kan appliceras på svenska företag inom service och informationsteknikbranschen.De 33 friska företagen har jämförts mot de 33 konkursförsatta företagen och sedan sammanslagits för en total procentuell klassificering.Vår studie visar att 14 av 33 konkurssatta företag visar tecken på konkurs ett år innan konkurs inleddes.

SVT i det nya mediesamhället : En kvalitativ studie om hur TV-programmen Gokväll, Mitt i naturen och Plus använder sociala medier

The purpose of this essay is to examine how the editorial office to the TV-programs Gokväll,Mitt i naturen and Plus use social media. To achieve the purpose qualitative interviews wereconducted with three Web Editors, one for each program. This essay is based on theories onhow companies can and should work with social media from Andreas M. Kaplan andMichael Haenlin among other writers and scholars from Sweden. The convergence concepttheory with particular focus on media convergence and branding has also been applied in thestudy.

Psykologiskt kontrakt mellan trainee och organisation: Förväntningar under och efter traineeprogram

Syfte ? Att skapa en djupare förståelse för det psykologiska kontraktet mellan trainee och organisation.Metod ? Kvalitativ fallstudie med induktiv ansats där semistrukturerade intervjuer har använts för att samla in empirisk data. Analys av data genom innehållsanalys.Resultat ? Ett antal teman som kan bidra med en djupare förståelse för det psykologiska kontraktet mellan organisation och trainee identifierades. Identifierade teman som organisation och trainee har förväntningar inom under pågående program; Eget ansvar, Utveckling, Stöd, Engagemang och Leverans.

Bibliotekspersonalen utfärdar lånekort Studenters uppfattning av bibliotekspersonalens service

The purpose of this Masters thesis is to study students perception of the services that the library staff provides and the library staffs opinion of the students perceptions. With the concept service we mean the treatment, the attitudes and the qualities that exist between the library staff and their users. Our purpose is also to examine how the users experienced services quality. Our survey was conducted at an academic library with questionnaires to both students and library staff. We analysed the result of the survey by using three theories by Lundmark, Keen and Grönroos and Monthelie.

Identifiering och reducering av köer i samband med återbesök

Purpose ? The purpose of this thesis is to develop a total cost model for container transports and create a tool that calculates a suitable transport quantity from an economic view, which fulfills the demands on delivery service. To achieve this purpose the following questions will be answered:Which costs are affected by the decision between the two transport alternatives LCL and FCL?   How does the decision of sending product LCL or FCL influence the delivery service?  How can a tool be constructed to simplify the decision-making process regarding the choice of sending products LCL or FCL?  Method ? A total cost model was developed. This model is supported from existing literature.

The Communicating Home - Definition, Evaluation and Business Opportunities for TeliaSonera in a 3-5 years perspective

The communicating home concept has been defined byidentifying the dominating communication technologiesto/from and in the homes, the most important customerbehavior and user needs, the dominating products and thedominating actors of the industry.The evaluation of the communicating home industry has beenperformed with a five forces framework analysis and theoriesregarding value migration and value structures of industries. Ithas been concluded that actors of communication technologies,goods and access services will compete fiercely. The barriersof entry will however be high. When it comes to contentservices the situation is completely different. These actors will,to the largest extent, meet lower competition and low barriersof entry.

Politiskt organisationsbyggande - Vilken betydelse har samrådsprocessen haft i arbetet med att bygga upp en ny organisation för kollektivtrafiken i Värmland? : En fallstudie av arbetet med trafikförsörjningsprogrammet i Värmland

On the first of January 2012, a new public authority was formed in Värmland, due to a new legislation on public transport. The first task for the new public authority was to produce a plan for the development of public transport. In order to do so, it had to execute an extensive consultation process about the long-term goals of public transport. The purpose of the thesis is to investigate how a public authority can use a consultation process as a means to clarify accountability and produce unified goals. To answer that, I have done a case study about how the new regional public authority in Värmland for public transport has acted in the process of writing a plan for the development of public transport.

"Challenges when implementing standardized and processes within a customer service unit"

 Abstract  Interest in Lean grows and spreads to the public from industrial and service sectors. Lean is currently used in administrative processes and it is called Administration but can administration be Lean? The aim of our study is to develop a useful model for a successful implementation of Lean Administration by using various scientific articles, books and information from the case study.The part of the purpose is to: ? Identify critical success factors that arise? Identify the challenges arising from the implementation of Lean Administration.We have studied a Division within Distribution at GE Healthcare in Uppsala. The model that we have developed provides challenges and success factors for a successful implementation.In order to succeed in implementation, a culture that promotes continuous improvement must exist in the organization. A key success factor is to understand Lean Administrations structure and principles.

Lärande i organisationer

Lärande är nödvändigt för att organisationer ska kunna utvecklas och förbättras. Tidigare forskning har studerat organisatoriskt lärande ur flera olika aspekter, bland annat som ett utvecklingsinriktat respektive anpassningsinriktat lärande. Syftet med denna studie är att beskriva de mekanismer som påverkar lärandet i en organisation. Den organisationen som studerats är en hemtjänstgrupp som börjat arbeta enligt Vanguardmetoden. Datainsamlingen skedde med intervjuer, totalt intervjuades elva personer i hemtjänstgruppen.

?A Perfect Match? - Organizational and individual influence of the supplier-client relationship in the communications industry

With a strong company culture an organisation has relationships with their clients on an organizational level rather than on an individual. This simplifies the ability to change team members in order to enforce creativity and keep clients on a long-term basis. In turn the final product/service improves, which creates long-term relationships. Additionally, relationships on a personal level due to social activities helps Solberg detect early warnings-signs of eventual dissatisfaction from the client?s point of view.

<- Föregående sida 46 Nästa sida ->