Sök:

Sökresultat:

8037 Uppsatser om A service organisation - Sida 43 av 536

Relationer på den industriella marknaden - faktorer som inverkar på förtroende

The purpose with this study has been, based on different public and private procurement conditions, to measure if there are any significant differences in the business relations between public- and private institutional kitchens. Furthermore, to observe what important influencing factors there are to maintain and develop a relationship between a producer and customer. The result of the analysis shows that there are important factors that influences on the trust in the relationship between a producer and customer. These factors are product- and service exchange, communication, strategic purchase and social exchange. In this examination we have showed that there are differences in the relationship between public- and private customers.

Lågkonjunkturens påverkan på den svenska konsumentmarknadsföringen

The purpose of this essay is to analyze and understand the effects that a recession can have on a company?s marketing department. In times of a recession most companies have less means to promote their products to their target market and to build their brand. This means that cutting the marketing budget will show some effects on today?s way of marketing.

SAS och 11 september : Hur Krishantering leder till Utveckling

Den 11 september 2001 kapades fyra passagerarflygplan i USA för att sedan flygas in i Pentagon och World Trade Center. Händelserna 2001 fick stort genomslag på flygmarknaden som upplevde sitt största efterfrågefall någonsin. Ett företag som agerar på en krisdrabbad marknad tvingas vidta åtgärder för att hantera de förändrade villkor som uppstår som en följd av krisen. Syftet med denna uppsats är att undersöka huruvida dessa krisåtgärder påverkar företagets organisation även efter att krisens direkta påverkan på företaget upphört. Vi har undersökt detta genom att se till hur det skandinaviska flygbolaget SAS hanterade krisen den 11 september 2001 och huruvida de krisåtgärder som vidtogs står att finna även i företagets organisation våren 2006.

Patologiskt samlande -en funktionsnedsättning : En kvalitativ intervjuundersökning om professionella aktörers erfarenheter av arbete och hjälp i förhållande till patologiska samlare.

This qualitative interview study examines the shared and discrepant experiences that nine professionals, three from each field of psychiatry, social service, and housing have from working with people with hoarding disorder, and their view on help. The main difficulty when working with hoarding disorder is described as lack of insight and understanding of the severity and consequences of the disorder among people with the disability. Professionals highlight the importance of proper diagnosis and cooperation among disciplinary teams working with hoarding disorder. Approaches differ regarding the issue of how to best help a person with hoarding disorder, especially as the emphasis of autonomy becomes more prevalent. The landlords who were interviewed expressed the hoarders? need of help from the society, whereas the social service interviewees accentuated voluntariness and motivation as a favorable long-term management.

Mångfaldsarbete i skolans organisation och undervisning

The purpose of this thesis is to clarify the concept of ?managing diversity? and to describe how it appears in the Swedish school, in the classroom as well as in the organisation. To support the study, interviews have been carried out with principals and teachers in three different Swedish schools.The thesis is divided into two sections; a literature study and an interview section where we describe the thoughts and knowledge of principals and teachers. From a diversity point of view, we discuss the relationship between documents, organisation and teaching.The study described in this thesis shows that managing diversity has not yet had its break-through in a Swedish school context. The official curriculum of the Swedish school system values diversity, although the directives are unclear as to how the managing of diversity is to be carried out in reality.

Samverkan : Utifrån socialsekreterares perspektiv

AbstractArtikeln är en kvalitativ studie som syftar till att undersöka samverkan mellan organisationer sett ur socialsekreterares perspektiv. Den ämnar undersöka deras erfarenheter, åsikter samt attityder till samverkan för att kunna erhålla deras syn på arbetssättet. Samverkan som arbetssätt måste vara närvarande i människobehandlande organisationer för att säkerställa klientens bästa samt för att öka effektiviteten. Multipel problematik hos klienter gör det nödvändigt att organisationer samverkar. Socialsekreterarna i denna studie såg samverkan som nödvändig och de visar en positiv inställning till arbetssättet.

För en gränslös logistik och arena i tiden!

Syftet med uppsatsen är att studera i vilken omfattning teorin för den gränslösaorganisationen kan appliceras och förbättra FMLOG: s förmåga att stödja Försvarsmaktensinternationella insatser samt att besvara på vilket sätt ?Den gränslösa organisationen?påverkar Försvarsmaktens Logistikorganisation genom att besvara följande frågor:1. I vilken grad påverkar Försvarsbeslut 2004 Förvarsmaktens logistik organisation?2. I vilken grad kan Försvarsmaktens logistik göras till gränslös organisation?För att besvara dessa frågor har gjorts en litteraturstudie och en enkätundersökning, somteoretisk koppling har använts Ron Ashkenas ?Den gränslösa organisationen?.Av uppsatsens resultat framgår att det finns möjlighet att applicera den gränslösaorganisationsteorin på Försvarsmaktens logistikorganisation.

Chatt - ett nytt sätt att kommunicera med bibliotekarien

This thesis presents a new way of providing library users with reference services, namely chat (text based digital reference service in real time). Our research questions focus on the role of reference service, a comparison of chat reference to other reference forms, and the interest for real-time, digital reference. Our literature review covered the areas of digital reference and reference theory, the results of which showed that an ongoing debate hardly exists among Swedish librarians on the topic of reference work. We interviewed librarians from the three different Swedish chat reference projects existing at the time of our study. Most interviewees were very positive about chat reference.

Alternativet till ett misslyckande? Stadsdelsorganisationen i Malmö. Idag och imorgon.

From a democratic point of view the existing organisation with municipality sections in the city of Malmö, Sweden will be examined. The matter of how an alternative organisation should be structured will also be discussed. Two incompatible models of democracy theories will be arranged: libertarian democracy and participation democracy. The intentions with the reform were primary to increase the civic participation. By applying those values that are used to characterize participation democracy it will be shown whether the local participation has actually increased.

Att behålla nyckelkompetenser: en jämförelse mellan en
krympande och en växande organisation

Syftet med uppsatsen var att undersöka om det finns några skillnader mellan att arbeta med en växande organisation och en krympande organisation när det gäller organisationers arbete för att behålla nyckelkompetenser. För att kunna uppfylla mitt syfte utförde jag en fallstudie vid Jokkmokks kommuns barn- och utbildningsnämnd och företaget PICAB, genom att intervjua skolchefen för barn- och utbildningsnämnden och PICAB:s VD. Några större skillnader fann jag inte i organisationers sätt att arbeta med nyckelkompetenser som kunde härledas till att organisationen var växande eller krympande. Där man kunde se en viss skillnad var att vid nedskärningar såg den växande organisationen inga problem med att krympa utan att förlora nyckelkompetenser, vilket den krympande organisationen däremot gjorde. Från ett omvänt perspektiv såg det krympande företaget inga svårigheter med att växa och rekrytera nyckelkompetenser, vilket det växande företaget såg som något av ett dilemma..

Kundnöjdhet i revision: En jämförelse mellan företag som reviderats av Big Four och företag som reviderats av någon annan revisionsbyrå

The need for auditing originates from the agency problem that arises due to the separation of ownership and control in companies. The purpose of the audit is to increase credibility of the financial statements that management uses to communicate with owners and other stakeholders. In order for the audit to fulfill its purpose a certain level of quality needs to be obtained. The auditor can also be seen as a provider of a commercial service in which service quality is important. Audit quality can thus be separated into technical quality, which is defined as the probability that the auditor both discovers and reports a breach in the client?s accounting system, and service quality, which relates to the provision of services in general.

En organisationsenhets utmaningar vid förberedelse av datamigration

Allt fler system blir integrerade till en gemensam plattform som kallas för affärssystem. Genom att vara integrerade med andra informationssystem, kan ett affärssystem skapa snabbare informationsflöden i en organisation. Implementation av ett affärssystem kan skapa många fördelar, men för att organisationer ska nå dit finns det utmaningar. Denna studie kommer att behandla utmaningar vid förberedelse av datamigration i en organisationsenhet, dvs. en del av en organisation.

Kompetensutveckling : En kvalitativ studie av personalens upplevelse efter att ha gått Taktipro grundutbildning i en LSS-verksamhet

The study reported has been conducted in care service guided by the Swedish law LSS( LSS- act concerning support and service for the disabled). The aim of this study is to examine the experiences of the personnel who have attended the Taktipro introductory course with special focus on how they describe the possible effects this may have had on their daily attendance to their special needs users.The method used is a qualitative method of enquiry, based on interview questions sent by mail to all the participants of the Taktipro introductory course. The result shows that the personnel have a positive view on skills in progress and that this program has facilitated the contact between personnel and their special needs users. An awareness about the importance of physical contact has also been revealed as well as an awareness of their own impact on situations at work. The result also indicates that the personnel feel that they have been able to improve the well being for the special needs users. .

Mätning av tjänstekvalitet i bibliotek: användning av LibQUAL+ i Sverige

The aim of this master thesis is to measure library service quality in two groups of libraries, newly developed and well established, and to see if there are any differences in the users perception of the dimensions in LibQUAL+. The thesis also examines the different perception of quality for the user groups: undergraduate students, graduate students, and faculty. Another approach is to test the Swedish translation of LibQUAL+. Different theories on service quality are presented but the main theories are from the marketing perspective. The grounding and development of LibQUAL+ is described as well as the use of the instrument in different libraries.

Enterprise Resource Planning Systems as a Service: Hur genomförs en framgångsrik implementation?

Denna uppsats har sin utgångspunkt i den tekniska evolution som har skett i affärssystemens värld. Syftet var att undersöka och beskriva implementat-ionsfasen av ett Enterprise Resource Planning System som tillhandahålls som en tjänst via internet. Fokus var att identifiera framgångsfaktorer för implementationen med hjälp av ett fallstudiebaserat tillvägagångssätt där tonvikt legat på intervjuer och andrahandsmaterial. Undersökningen visade att bland annat valet av ett för organisationen passande system, en omfattande verksamhetsanalys, implementeringshjälp av konsulter samt anpassning av affärsprocesser är viktiga faktorer för en framgångsrik implementation. Därtill såg vi att en tydlig projektplan, en Project Champion och dedikerade resurser också var viktiga faktorer för framgång..

<- Föregående sida 43 Nästa sida ->