
Sökresultat:
271 Uppsatser om 3d programming - Sida 3 av 19
C# - Framtidens språk???
This paper is about the new programming language from Microsoft, C# (See Sharp)
and the
.NET Framework. They are still in beta-version, but will be released on the
market in
February 2002. This paper presents C#, not in detail but the characteristics
that distinguish the
language. A comparison is done with C++ and Java, since C# is most resembling
to these
languages. Both C# and Java have been developed from the mother- language C++.
En jämförelse mellan PHP och C# i .Net
In this report we compare the two programming languages PHP and C# in .Net. They are both used to create dynamic websites and on the web there's a debate going on about which of these languages you're recommended to use. With this report we want to make ourselves a more scientific base of which of these languages that is the most used language and which languages that are the most suitable for creating dynamic websites. We have two purposes with this report:1. To compare the usage of the programming languages C# in .Net and PHP at web agencies, advertising agencies and combinded agencies in Sweden today.2.
Uppgradering av robotsystem på Termisk sprutning, Volvo Aero
This thesis work resulted in a template for how the thermal spray process can be controlled through robot programs. The robots today and their programs need to be replaced, therefore a new structure which can be matched with the new robot systems is needed. The work is limited to only concern structured programming on the new robots on Thermal Spray Centre (TC) with the programming language Rapid. The basic data for the program was retrieved from interviews with concerned personnel at TC, from studies on process parameters for thermal spray and from existing specifications at Volvo Aero Corporation (VAC). The thesis work briefly describes the process thermal spray and the four methods used at VAC.
Gruppuppgifter : attityder, lärande och Extreme Programming
Allt större och större andel företag väljer att presentera och förmedla varor och tjänster via e-handel. En viktig aspekt vid e-handel är att kunden känner förtroende för e-handelsapplikationen och företaget. Denna rapport redogör för vilken inverkan multimediala inslag har för förtroendet av en e-handelsapplikation, vid initialt användande. En undersökning har genomförts med hjälp av en kooperativ utvärdering av fyra e-handelsapplikationer vilka innehåller olika typer av multimediala inslag har.Resultatet av undersökningen visar att multimediala inslag inverkar positivt på förtroendet för e-handelsapplikationer. Däremot finns indikationer på att för hög grad av multimedialt inslag inverkar negativt på förtroendet för e-handelsapplikationer..
Framtagning av webbcommunity : En fallstudie med fokus på Extreme Programming
Denna rapport är en fallstudie som återspeglar framtagandet av en webbplats åt det norska Diabetesforbundet. Webbplatsen är ett community där personer skapar användarkonton och interagerar med varandra med hjälp av ett antal funktioner som finns att tillgå. Då själva utvecklingen av webbplatsen har varit huvudmålet med examensarbetet fokuserar denna rapport på att förklara den praktiska implementeringen. De tekniker och metoder som använts i det praktiska arbetet såsom kontextuellt utforskande och användbarhet definieras och förklaras för att sedan användas vid argumentation kring designval för webbplatsen. Den utvecklingsmetod som använts i det praktiska arbetet har varit en Agile Software Development-metod som kallas Extreme Programming.
Metoder för användardriven gränssnittsprogrammering
När användare bestämmer sig för att utveckla gränssnitt till sina system sker detta via någon form av verktyg. Vi måste avgöra vilken utvecklingsmetodik som ska användas och hur vi kan tillföra mer funktionalitet för att systemet inte ska bli föråldrat. För att svara på detta bryter vi upp arbetet i två delar. I första delen undersöker vi vilken programmeringsmetodik som lämpar sig bäst för gränssnittsutveckling genom en undersökning i två delar. I andra delen ser vi över vilka lösningar som existerar för att implementera ny funktionalitet till ett verktyg för att sedan presentera en egen lösning..
Dynamiska metoder för små systemutvecklingsprojekt
Litteratur inom systemutvecklingsområdet visar behov av nya snabbare systemutvecklingsmetoder. Orsaken är komplexiteten både i systemutvecklingsprojekten och i organisationer, där systemutveckling sker. Nu föredras små projekt, som omfattar färre än tio deltagare och genomförs på mindre än ett år. De traditionella systemutvecklingsmetoder anses vara lämpliga för stora projekt. Det finns nya systemutvecklingsmetoder, som får benämningen dynamiska metoder, för små projekt.
Utveckling i Java av ett pedagogiskt spel i kvantfysik
The game QuantoJump is developed in the programming language Java to be an educational game in quantum physics. By illustrating quantum mechanical laws of electron transitions with shapes and colours, QuantoJump hopes to spark interest and create a more intuitive understanding of quantum physics. The result is a game where the player plays as an electron in the outermost shell of an atom, with the goal of getting to the innermost shell. This while not making forbidden jumps by following the laws of electron transitions dictated by quantum physics. The programming of the game was done in the integrated develpoment environment Eclipse.
Utvärdering av grafisk utvecklingsmiljö för programmering av signalprocessor
This work aims to evaluate the possibility of using a graphical programming language to develop software for a digital signal processor. A fixed-point digital signal processor called Blackfin BF-537 is used for this. Instead of using conventional programming languages, like C or assembler, for software development the possibilities to use a graphical environment to fill the same purpose are examined. The development environment primarily used is NI LabVIEW, but also the use of Mathworks Matlab Simulink is investigated. A variety of programs consisting of various signal processing operations and utilities are developed using these development environments.
Ström- och temperaturkontroll
Storing kinetic energy in a flywheel allows for more efficient driving of electricvehicles. Research in this area is in progress at Uppsala University, where a flywheelwith magnetic bearings encased in a vacuum chamber is being constructed. To makethis possible methods for measuring the current through the electromagnets in thebearings and temperatures in the flywheel need to be developed. This has been thepurpose of this report. The current measurement resulted in a resistive method, andthe implementation of eight measurement circuits in the system.
Parprogrammering i praktiken
Vårterminen 2006.
Grafisk utvecklingsplattform för signalbehandling - Design och implementation
We have different kinds of signal processing everywhere around us in our everyday life, in our cellphones, when we are listening to music, watching TV etc. This makes signal processing a very interesting and important technical area, where the demand of skilled engineers sets the limit of what is possible.Working with signal processing requires in-depth knowledge in areas such as mathematics, physics, electronics, and other related areas. For this, it has traditionally been demanded by a talented developer to also master the advanced programming languages such as C / C + + and Assembler.This has begun to change; today there are several companies that offer graphical development environments for signal processing, environments where programming skills are not needed anymore, and the focus can be on signal processing instead.The goal with this project is to build a corresponding graphical development environment to reach an understanding of what is required of these systems, and also to grasp what opportunities that are available within graphic programming. Inspiration for the work has partly arise from some of the tools available on the market, and partly from previous theses that have been written about graphic programming.The challenge lies in creating a program that can execute signal diagrams in real time from given signal blocks, and be able to handle feedback loops in an efficient way and to do so at the lowest "cost" in terms of clock cycles as possible. This should also be compared against to code, compile and run a complete signal diagram directly.To increase the usability it should also be possibility to externally manage in real time the parameters of the signal diagram during execution.The interface is a separate program, which is to some extent similar to Matlab Simulink, where a signal diagram is drawn up graphically by connecting wires between different signal blocks.
Risk management i läkemedelsindustrin : Hur användbara är optimeringsmodeller vid urval av projektportföljer?
Risk management har historiskt sett associerats med riskminimering och undvikande. Men framför allt inom project portfolio management har ett skifte inletts mot ett proaktivt tillvägagångssätt för att hantera risk, snarare än reaktivt. På så sätt uppnås en holistisk analys av risk som tar hänsyn till både positiva och negativa avvikelser på mål. Syftet med detta arbete är att undersöka hur användbara optimeringsmodeller är i läkemedelsindustrin ur ett risk management-perspektiv. Modellerna som undersöks är capital budgeting problem, goal programming och contingent portfolio programming.
PixelCity Sharp-X : Jämförelser ur utvecklarperspektiv mellan C++ med OpenGL och C# med Direct3D
This essay serves to illustrate the main practical differences between the popular medium-level programming language C++ (C Plus Plus), and the newer high-level language C# (C Sharp). It will focus on the aspects that are readily apparent to the application programmer, such as differing syntax, constraints and capabilities.It will also feature a similar comparison between the open source OpenGL graphics library, and the proprietary Direct3D graphics library owned by Microsoft Corporation.It will not go into the differences in ?under the hood? mechanics that the application programmer seldom have to consider after having chosen his programming language or graphics API, such as C# being compiled into an intermediate language and is run on a virtual machine where C++ is compiled directly to machine code, or the differing principles of rendering in OpenGL and Direct3D.This is by no means comprehensive, many things have been left out or overlooked..
En undersökning av faktorer som styr valet mellan XP och RUP
För att genomföra ett lyckat systemutvecklingsprojekt kan ett flertal utvecklingsmetoder användas. Utvecklingsmetoder hjälper till att undvika fallgropar under utvecklingsprocessen. De två typer av utvecklingsprocesser som arbetet baseras på är eXtreme Programming (XP) och Rational Unified Process (RUP).Genom att identifiera skillnader samt hur XP och RUP kan kombineras, presenteras olika faktorer. En faktor är projektstorlek som enligt litteratur är den viktigaste faktorn vid valet mellan XP och RUP. Med hjälp av en enkätundersökning hos ett antal utvecklingsföretag har data samlats in för att ta reda på om projektstorlek är en huvudsaklig faktor för valet mellan XP och RUP.