
Sökresultat:
3 Uppsatser om Märkeslojalitet - Sida 1 av 1
Influencer marketings effekt p? varum?rkeslojalitet. En kvantitativ studie om hur influencer marketing p?verkar varum?rkeslojalitet hos Generation Z
Brand loyalty plays a significant role in the success of a business through maintaining and
retaining relationships with consumers. Despite companies' extensive use of influencer
marketing in order to promote and create brand exposure within Generation Z, there is a lack
of sufficient research on influencer marketing?s effect on brand loyalty. Therefore the purpose
of this research is to investigate how influencer marketing affects brand loyalty within
Generation Z. A quantitative research method was conducted by using a survey, whereby 193
respondents within the age of 18-29 participated.
CAIA - V?gen till framg?ng. En kvalitativ och kvantitativ studie om de strategier som skapar l?nsamhet f?r ett influencergrundat f?retag, samt hur dessa p?verkar kunderna
Syftet med uppsatsen var att unders?ka de strategier som skapar l?nsamhet f?r ett
influencergrundat f?retag, samt de faktorer som p?verkar kundens k?pbeslut, kundlojalitet
och uppfattning. I tidigare forskning ses skapandet av starka varum?rken med influencers
som grund och kundens uppfattning av dessa som tv? skilda forskningsomr?den. Vi s?g
d?rf?r en lucka g?llande kombinationen av dessa tv?; hur man skapar framg?ngsrika
influencergrundade f?retag, och hur dessa f?retag uppfattas av kunder.
Rapporten behandlar en kvalitativ unders?kning i form av insamlad sekund?rk?lla d?r
information har tagits fr?n offentliga uttalanden i media och podcasts.
Nu a?r det dags att agera! : en analys av konsumentbeteende fra?n mjo?lkupproret i Ska?ne
At the end of 2008, Arla concluded agreements with several supermarkets in southern Sweden. The agreement with the supermarkets excluded Ska?nemejerier from the stores. This meant that Ska?nemejerier lost approximately 7% of sales volume.