Webbkonfiguratorer - Konsten att skräddarsy på Internet
FöretagsekonomiBusiness administration - international businessWebbkonfiguratorerElektronisk handelKundanpassning i stor skala
Syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att identifiera och beskriva de faktorer
som kritiskt inverkar på en webbkonfigurators framgång och öka förståelsen
kring faktorernas påverkan ur ett företagsperspektiv. Vårt syfte är även att
försöka identifiera och beskriva eventuella mönster, som kan ses som generella
inom området för webbkonfiguratorer.
Metod: Som metod för insamling av empirisk data, har vi använt oss utav
enkäter. Dessa har sänts ut via elektronisk post till de medverkande företagen.
Vi har även genomfört ett test av de medverkande företagens webbkonfiguratorer.
Slutsats: Vi har med bakgrund av våra empiriska och teoretiska data
identifierat och beskrivit ett antal faktorer som vi kan se som essentiella för
en webbkonfigurators framgång. Vi har även kunnat urskilja vissa mönster, som
är generella och oberoende av bransch eller produkt.