Visuellt berättande i spelmiljöer
MedieteknikMedia technologySpelutvecklingDigital game developmentNarrativEnvironmental storytellingDigitala spelCause and effectLaw of closureAffordanceTelegraphingIndexical storytelling
Abstrakt
I den här uppsatsen undersöks hur ett narrativ kan drivas inom digitala spel
enbart med hjälp av spelmiljön. Syftet är att få förståelse för vad
miljöberättande behärskar som en självständig form av berättande och vad
författarna kan göra för att uppnå detta mål. För att undersöka problemområdet
genomfördes en spelproduktion där metoder framtagna under undersökningens gång
applicerades. Produktionen testades av utomstående studenter i medieteknik och
resultaten sammanställdes med reflektioner kring vad som uppnåtts och de
metoder som applicerats. Undersökningen beskriver arbetsprocessen och metoder
och visar hur dessa kan driva ett narrativ med en spelmiljö.
Abstract
In this thesis examines how to drive a narrative in digital games using only
the game environment. The purpose is to gain an understanding of what
environmental storytelling is capable of as an independent form of narrative
and what the authors can do to achieve this goal. To study the problem area, a
game production was conducted in which methods developed during the study was
applied. The production was tested by other students in media technology and
the results that came up were compiled with reflections on what was achieved
and the applied methods. The study describes the work process, methods and
shows how these can be used to drive a narrative with a game environment.