Sök:

Varumärkespassion- en studie av varumärkesorientering inom Gröna Konsum


Syfte: Uppsatsen behandlar tillämpligheten av teorin om den varumärkesorienterade organisationen inom detaljhandeln. Vilka är de specifika krav som ställs på varumärkesbyggande inom detaljhandel. Om några specifika krav ställs på detaljhandeln är det uppsatsens syfte att vara teoriutvecklande för att se hur dessa specifika krav kan användas i modellen. Metod: Uppsatsen bygger på en deduktivmetod. Den tar sin utgångspunkt i Mats Urdes teori om den varumärkesorienterade organisationen, denna förs sedan ner till en nivå som är specifik för Gröna Konsum. Där konstateras sedan vilka brister och vilka fördelar företaget har. Efter detta sker en teoriutveckling efter de specifika krav som ställs på detaljhandelnSlutsatser: Vi fann att personalen var en outnyttjad men väldigt viktig del när det gäller Gröna Konsum. Personalen är den viktigaste kommunikationslänken mellan företag och kunder. Denna måste tas med i en varumärkesorienterad organisation. Därför är slutsaten i uppsatsen en teoriutveckling av Mats Urdes teori om det varumärkesorienterade företaget där det läggs mer vikt vid personalen och hur man kommunicerar ett varumärkestänkande till dessa.

Författare

Carl Siesing Johannes Larsson Jouni Saarinen

Lärosäte och institution

Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..