Sök:

Utvecklingen av grammatikinstruktioner och övningar i svenska läromedel för spanska

En läromedelsanalys om explicit instruktion, input, produktion och interaktivitet i undervisningsmaterial för främmandespråk


This study investigates if and how grammar instructions and exercises in Spanish textbooks have evolved during the last thirty years. More specifically it focuses on how the grammar is presented (explicit instruction) and on the nature of the exercises (input, production and interaction). The method for investigating these things is firstly an analysis of the explicit instruction, and secondly a quantitative study of the exercises. The number of textbooks analyzed in this study is four and only the chapters that focus on teaching the preterite are included in the analysis. The result shows a tendency towards direct explicit instruction and controlled production practice. However, it also shows some signs that newer perspectives are gaining importance in the textbooks analyzed.

Författare

Lisa Sandgren

Lärosäte och institution

Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

Nivå:

"Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå". Självständigt arbete (examensarbete) om 30 högskolepoäng utfört för att erhålla yrkesexamen på avancerad nivå.

Läs mer..