Sök:

Tweet, tweet, promotionmixens nya kla?der

En underso?kning till vad Twitter anva?nds till, sett utifra?n promotionmixen


Twitter används av ett brett spektrum av företag, alltifrån stora bolag såsom Google, till mindre företag såsom lokala caféer. I den här undersökningen ser vi på användningen av Twitter i tre små? och medelstora företag. Promotionmixen användes som plattform, vilken består av reklam, sales promotion, personlig försäljning, public relations och direkt marknadsföring, för att kunna fastställa till vad Twitter används. Syftet är att beskriva och skapa en förståelse för hur Twitter används, med hjälp av promotionmixen. Intervjuer, såväl som innehållsanalys, utfördes.Public relations var det Twitter först och främst användes till, över hälften av alla tweets var av karaktären public relations. De andra delarna av promotionmixen användes också på Twitter, dock var personlig försäljning det minsta användningsområdet. Andra områden hittades även, men promotionmixen var det Twitter användes mest till.

Författare

Camilla Andersson Hannah Nystrand

Lärosäte och institution

Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..