Sök:

Svenska nätverksagentens funktion vid inträde på den kinesiska marknaden


Syftet med denna uppsats är att underlätta för små och medelstora svenska företag som planerar en affärsetablering i Kina genom att ge ökad kunskap om vad en nätverksagent kan erbjuda samt vilka problem som är vanligt förekommande när företag vill etablera sig i Kina. Utöver detta syftar uppsatsen till att ge ett teoretiskt bidrag till nätverksagentens möjliga funktion vid foreign market entry Slutligen vill vi även bidra med eventuella rekommendationer till både företagen och nätverksagenterna om vad de kan behöva tänka på och förbättra för att lättare kunna uppnå sina mål.

Författare

Peter Jeppsson Simon Ryberg Per Isaksson Peter Åhlander

Lärosäte och institution

Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..