Sök:

Svensk kod för bolagsstyrning

Hur väl efterföljs den?


Detta examensarbete syftar till att ge en o?vergripande uppfattning om hur man kan arbeta med barn fo?r att introducera flersta?mmighet. Jag har tagit del av relevant litteratur samt utfo?rt intervjuer av tre pedagoger med erfarenheter ba?de inom undervisning i vanlig skolklass samt musikklass och ko?r med antagningsprov.Jag har underso?kt hur man kan ga? tillva?ga i arbetet med flersta?mmighet, vilken betydelse den unisona sa?ngen har fo?r flersta?mmighet, och vad som avgo?r om undervisningen baseras pa? geho?rsinla?rning eller med hja?lp av noter.Av min underso?kning kan jag dra flera slutsatser. Den unisona sa?ngen anses vara en fo?rutsa?ttning fo?r flersta?mmighet, men flersta?mmighet tycks a?ven vara ett sa?tt att fo?rfina den unisona sa?ngen. Na?gra olika typer av sta?mmor a?r vanligt fo?rekommande och det a?r viktigt att inte fo?r tidigt dela in barn i olika sta?mmor fo?r att ge ro?sten tra?ning i olika register. I undervisning i ko?r i vanlig skolklass a?r geho?rsinla?rning det vanligaste, medan noter har en sto?rre och mer betydande roll i musikklass och ko?r med antagningsprov, da?r ho?gre krav kan sta?llas pa? barnen.

Författare

Sivan Botani

Lärosäte och institution

Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNU

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..