Sök:

Storyline som inlärningsmetod och arbetssätt


Denna rapport handlar om storyline. Vårt syfte var att undersöka hur den metoden fungerar som inlärningsmetod och arbetssätt. I våra empiriska undersökningar har vi använt oss av intervjuer och observationer, samt en examination i form av brev som eleverna i försöksklassen skrev efter avslutat arbete. I undersökningen deltog sammanlagt 22 elever ur en årskurs fem. Det vi har kommit fram till är att storyline är en bra inlärningsmetod och ett bra arbetssätt som tillgodoser många elevers olika behov när det gäller inlärningsstilar. Av de elever som deltog i undersökningen var samtliga positiva till metoden och efter vår utvärdering kan vi också konstatera att eleverna har tillfogat sig mycket kunskap.

Författare

Elin Björkman Malin Sundberg

Lärosäte och institution

Luleå/LTU Skellefteå

Nivå:

"Uppsats för yrkesexamina på grundnivå". Självständigt arbete (examensarbete)om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla yrkesexamen på grundnivå.

Läs mer..