Sök:

Segmenteringsvariabler och målgrupper


I min undersökning har visats att balans är ett nyckelord. Balans mellan magasinens upplevda värde och dess pris. Balans mellan reklam och annat innehåll. Balans mellan lyx och alldaglighet. Jag har sett tydliga paradoxer, dels i magasinens innehåll, dels hos konsumenterna. Det finns motsägelser i det redaktionella materialet som ger sina läsare bekräftelse på ena sidan och bantningstips på nästa. Ett vackert ideal förespråkas på omslag och av konsumenterna. Samtidigt leder idealen till besvikelser och missnöje hos konsumenterna Känslor av besvikelse är frekvent förekommande när innehållet av kvinnorna inte uppfattas som övererensstämmande med framsidans löften.

Författare

Ulrika Henningsson

Lärosäte och institution

Sektionen för management

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..