Sök:

Påverkan, beslut och konvertering

En undersökning om konverteringsoptimering och påverkan på konsumentens val och beslut i köpprocessen på nätet

Konverteringsoptimering handlar inte bara om can do-faktorn, att göra det möjligt för besökaren på en webbsajt att göra det som ägaren avsett att den ska göra. Många gånger handlar det om will do, att övertyga besökaren till handling och still do, att förhoppningsvis bygga upp ett förtroende hos besökaren som får den att vilja återvända till sajten fortsättningsvis. När man arbetar med konverteringsoptimering är det vanligt att kombinera kvalitativa metoder med kvantitativa metoder eftersom varje metod för sig inte ger en fullständig förståelse för vad majoriteten av ens besökare gör. Det här arbetet har dominerats av kvalitativa undersökningsmetoder och en omfattande litteraturstudie. Intervjuer med konverteringsexperter har genomförts för att undersöka hur arbetet med konverteringsoptimering kan gå till. Det har genomförts en kvalitativ enkätundersökning för att ta reda på vilka faktorer som påverkar användarnas beslut när de befinner sig i en särskild situation. Arbetet har också undersökt vad användare kan tänkas gilla eller ogilla på olika sajter inom resesektorn och detaljhandeln och vilka förtroendeingivande faktorer som finns på dem.

Författare

Sabin Louis

Lärosäte och institution

KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

Nivå:

"Masteruppsats". Självständigt arbete (examensarbete) om 30 högskolepoäng (med vissa undantag) utfört för att erhålla masterexamen.

Läs mer..