Sök:

Nätverk ? mervärde för sponsorer?

En kvalitativ studie av Uppsala Baskets Nätverk


Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie av Uppsala Baskets Nätverk, som är en mötesplats skapad för lagets sponsorer. Uppsatsen syftar till att studera om, och i så fall hur, Uppsala Baskets Nätverk skapar mervärde för sina medlemmar. Detta har genomförts med hjälp av observationer och intervjuer med Uppsala Basket samt dess sponsorer. Enligt vår studie får medlemmarna, genom sitt engagemang, relationsskapande och nätverkande, ut ett mervärde av sin sponsring. Vad de olika medlemmarna får ut av Nätverket varierar beroende på deras engagemang och hur viktigt de anser att det är att få ut något extra av sin sponsring. De passiva medlemmarna får inget mer än de förmåner som kommer genom det traditionella sponsorskapet, medan de engagerade får ett större mervärde i form av exempelvis affärer och kunskapsutbyte. Därmed kan man säga att Uppsala Baskets Nätverk ger mervärde åt sina sponsorer, genom att fungera som en gemensam mötesplats där länkarna mellan sponsorerna stärks.

Författare

Laura Honkanen Johanna Karlsson

Lärosäte och institution

Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..