Sök:

Mikro

platsmedveten mobil marknadsföring

Detta examensarbete presenterar en rapport som utforskar användares inställning tillmikro-platsmedeveten mobil marknadsföring och hur den upplevs. Detta har gjorts genomen användarcentrerad process där inledningsvis en förstudie i form av fokusgrupp ägt rumsom lagt grunden för den prototyp som tagits fram.Prototypen är en vidareutveckling av Rabbles existerande erbjudande-applikation somutrustats med stöd för beacons. Detta har utgjort den tekniska grund som använts vidutvärdering av användares upplevelser. Detta har gjorts i ett fälttest i en matbutik i centralaStockholm.Testdeltagarnas inställning till marknadsföringen var positiv och de upplevde det som nyttoch modernt. Resultatet berättar om användarnas åsikter och ett stort fokus har legat påderas förhållande till notifikationer i smarttelefoner. Åsikter om integritet gällande denna typav marknadsföring diskuteras också.

Författare

Oscar Nilsson

Lärosäte och institution

KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

Nivå:

"Masteruppsats". Självständigt arbete (examensarbete) om 30 högskolepoäng (med vissa undantag) utfört för att erhålla masterexamen.

Läs mer..