Sök:

Med siktet inställt på andraplats

En fallstudie av Teleopti AB


Syftet med vår uppsats är att genom en kvalitativ studie undersöka och analysera hur fallföretaget använder sin efterföljarstrategi och hur den påverkas av marknadskunskap. Frågeställningen som vi vill besvara är "Hur påverkas företaget Teleoptis användning av efterföljarstrategi av marknadskunskap vid etablering i Dubai?". Undersökningen bygger på intervjuer med personer från företaget. Teorin sammanfattas i en konkluderande modell. Undersökningen visar att marknadskunskap påverkar företagets efterföljarstrategi på så vis att strategin blivit mer medveten och definierad desto mer marknadskunskap företaget har erhållit. Den marknadskunskap som har haft störst inverkan är den erfarenhetsbaserade kunskapen.

Författare

Caroline Norburg Josefin Stenninger

Lärosäte och institution

Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..