Sök:

Maria Gripes utsatta barn

En komparativ litteraturanalys av fem av Maria Gripes barnböcker


Studien undersöker reklamfilmer som använder sig av andra varumärken i sin reklam för att marknadsföra sig. Studien analyserar de olika reklamfilmerna för att se vilka retoriska strategier som används i reklamfilmerna, samt hur publiken kan tänkas uppfatta dessa. Studien problematiserar och diskuterar användningen av de olika strategierna som används i reklamfilmerna, samt på vilket sätt reklamfilmerna är utformade. Studien visar på att företag gynnas av de jämförande marknadsföringsstrategier de använder sig av. Det framkommer också i studien att när jämförande reklam publiceras blir det ofta stor uppmärksamhet riktad till just den och de företag som är inkluderade i den. Studien visar på att jämförande marknadsföring är ett verktyg som innehåller många strategier som verkar positivt för företag och därför är användbara inom marknadsföring och reklam. Studien belyser också att dessa strategier är utvecklande för marknaden det berör samt alla företag som befinner sig inom den. 

Författare

Sara Magnusson

Lärosäte och institution

Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..