Sök:

Lojalitet - myt eller verklighet?

En kvantitativ studie om lojalitet på apoteksmarknaden


Syftet med uppsatsen a?r att underso?ka hur lojala konsumenterna pa? apoteksmarknaden i Katrineholm a?r. Eventuella samband mellan ko?n och lojalitetstyp samt a?ldersgrupp och lojalitetstyp underso?ktes a?ven. Fo?r att uppna? syftet genomfo?rdes en kvantitativ underso?kning med hja?lp av enka?ter, da?r 240 svar samlades in. Konsumenterna delades in i de fyra lojalitetstyper som tas upp i Dick och Basus lojalitetsmodell. Analysen visar att ko?n inte spelar in i vilken lojalitetstyp individen tillho?r. A?ldersgruppstillho?righet har dock en signifikant pa?verkan. 

Författare

Ken Lönnström Julia Jansson-Lindberg Tobias Uhrus

Lärosäte och institution

Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..