Sök:

Lärares syn på disciplin, ordning och ansvar i klassrummet

Sverige respektive Ryssland


Syft?t m?d mitt ?rbete a?r ?tt underso?k? la?rar?ns syn pa? disciplin, ordning och ansvar i klassrummet. Exam?nsarbete a?r ja?mfo?rand? studi? ?m hur la?r?rer i ?lika la?nd?r na?mlig?n Ryssland och Sv?rige s?r pa? begr?pp dis?iplin och ordning i skol?. Vilka mo?jlig? faktor?r kan pa?verka la?r?rens upplev?lser av disciplin i Sv?rige och Ryssland? J?g obs?rverade ?ch int?rvjuade sex la?r?re fra?n a?rskurs 6-9 i ?n grundskol?. Deltag?rna i mina int?rvjuer v?r m?llan 25 -58 a?r, ba?de m?nliga ?ch kvinnlig?. R?sultatet visar ?tt la?r?rna i tva? la?nd?rna h?de olik? syn på dis?iplin, ?rdning och ansvar i klassen ?ch ?lika metod?r fo?r ?tt uppra?ttha?ll? d?n.

Författare

Karina Asoyan

Lärosäte och institution

Malmö högskola/Lärarutbildningen

Nivå:

"Uppsats för yrkesexamina på grundnivå". Självständigt arbete (examensarbete)om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla yrkesexamen på grundnivå.

Läs mer..