Sök:

Kunglig Hovleveranto?r som kvalitetssta?mpel


Fo?retag som kommunicerar sitt varuma?rke och eventuella tilla?ggsma?rkningar utan medvetenhet om kundens uppfattning och fo?rva?ntan riskerar att fo?rlora sina kunder till konkurrenter. Da?rav syftar denna kandidatuppsats till att underso?ka om det finns diskrepanser i ett fo?retags kommunikation av en kvalitetssta?mpel i fo?rha?llande till kundens uppfattning och fo?rva?ntningar av denna kvalitetssta?mpel. Vi kommer att beskriva diskrepanserna som gap och studien kommer att klargo?ra hur dessa gap kan ta sig uttryck samt utreda varfo?r de uppsta?r. I va?r studie underso?ker vi AB Sporrong och deras kommunikation av kvalitetssta?mpeln Kunglig Hovleveranto?r.Studien baseras pa? intervjuer med ansta?llda pa? AB Sporrong samt kunder till fo?retaget. Insamlad data har analyserats med hja?lp av ett analysverktyg vi sja?lva utvecklat med utga?ngspunkt ifra?n Kapferers (2008) identitetsprisma samt teori inom a?mnet varuma?rkeskommunikation.Likheter och diskrepanser a?terfinns i fo?retagets kommunikation av det Kungliga Hovleveranto?rsskapet och kundens uppfattning och fo?rva?ntan. De gap vi i studien har identifierat beror pa? bristande eller otydlig kommunikation och en underma?lig medvetenhet kring kundens behov. 

Författare

Fredrik Englund Anton Hellberg

Lärosäte och institution

Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..