Sök:

INVERKAN AV UPPLÖSNING OCH RENDERINGS PRECISION PÅ VOLYMETRISK ELD I REALTID i realtids Spel

En balans mellan prestanda och utseende


Detta arbete har undersökt hur mycket en volymetrisk eldeffekt med tillhörande fysiksimulering kan optimeras medan effekten samtidigt presterar tillfredställande. I bakgrunden ges en sammanfattning om eldteknikens historia. De begrepp som krävs för att förstå arbetet som helhet redogörs. I bakgrunden presenteras även den forskning som motiverar utförandet av arbetet. Bakgrunden följs av problemformuleringen med tillhörande metodbeskrivning. Problemformuleringen förklarar att optimering av en eldeffekt skall undersökas och då  eld är en mycket använd effekt. Metodbeskrivningen behandlar utförandet och förklarar att ett frågeformulär användes med en urvalsgrupp på 10 respondenter. I implementationen förklaras hur den utvecklade applikationen fungerar och vilka problem som påträffats under implementationen. Sedan följer utvärderingen som presenterar den data som samlats. Datan analyseras och intressanta slutsatser som antalet stickprov presenteras. I en avslutande diskussion presenteras vilken nytta samhället har av arbetet samt hur en fortsatt forskning kan se ut.

Författare

Petter Henriksson

Lärosäte och institution

Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..