Sök:

Hur kan elevers intresse öka för NO och teknik ämnen?

En studie utförd på AstraZenecas Sommarforskarskola.

Detta examensarbete avser att utvärdera det befintliga kursutvärderingssystemet hos Vägsektorns Utbildningscentrum. (VUC). För att studera detta har vi använt oss av fokusgrupper, intervjuer och auskultation. Studien visar att det uppstår en viss diskrepans mellan vad VUC:s vision säger om hur kursutvärdering ska hanteras och hur kursutvärderingen hanteras idag. En slutsats som vi drar är att den information som genereras av kursutvärderingen motsvarar det syfte VUC har med kursutvärderingen. En annan slutsats är att kursutvärderingen i siginte kan användas till att utveckla kursen ifråga. Med relativt små medel kan detta dock ändras. Dels genom att ställa rätt typ av frågor i kursutvärderingen, samt genom att involvera läraren mer i utvärderingssystemet.

Författare

Ashorina Hermez

Lärosäte och institution

KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

Nivå:

"Högskoleuppsats". Självständigt arbete (examensarbete) för att erhålla högskoleexamen

Läs mer..