Sök:

Grafisk produktion i mindre spelutvecklingsföretag

Detta arbete avslutar magisterutbildningen inom Industriell design vid Luleåtekniska universitet. Arbetet har utförts på uppdrag av Agency-9, utvecklareav Javabaserade 3D-motorer. De har tekniken för att producera dataspel avtoppklass men ingen grafisk formgivning och produktion, och är i stort behovav att få igång detta. För att visa upp funktionaliteten i deras 3D-motorAgent FX vill de även ta fram ett demo. Metoderna som använts under arbetet baseras på teorierna om systematiskproblembehandling som lärs ut vid Institutionen för arbetsvetenskap, LTU. Ettövergripande koncept för miljö och karaktärer togs fram för spelet Megacorps:Shadow Conflict. Tre spelkaraktärer färdigställdes för test, och en testbanabyggdes. Syftet med detta var att genom ett modellförsök undersöka metoderoch verktyg för den grafiska produktionen vid Agency-9. Testet resulterade ien mall för hur detta arbete bör läggas upp, och förslag på förbättringar.

Författare

Daniel Johansson

Lärosäte och institution

Luleå/Arbetsvetenskap

Nivå:

"Magisteruppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla magisterexamen.