Sök:

Från insidan till utsidan

-en explorativ studie för att undersöka konsumenternas val av varumärke.


Huvudfråga; Vad påverkar konsumenters val av premiumvarumärken inom produktkategorin outdoorkläder?När det gäller internationalisering av företag är det viktigt att besluten är väl underbyggda. Därför tror författarna att en förståelse av företaget kommer att bidra till rätt val av etableringsmetod. Detta är ett väl studerat område inom internationell handel och flertalet forskare försöker att besvara på frågorna; hur, varför och när? Metoden bestod av semistrukturerade intervjuer, vilka var kvalitativa, och observationer, vilka var kvantitativa. Anledningen var att försöka lära känna företagets möjligheter. Studien är gjord på uppdrag av ett företag som verkar inom outdoorbranschen. Företaget är nystartat och lanserade sin första kollektion under hösten 2011.

Författare

Sahar Bokharaei Anton Olofsson

Lärosäte och institution

Umeå universitet/Företagsekonomi

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..