Sök:

English League och ett skapande arbetssätt i engelska


Syftet med vår undersökning var att se om elevernas attityd till den engelska språkundervisningen förändrades genom att använda oss av skapande arbetssätt, i egenskap av bild, musik och drama. Arbetet genomfördes under sju veckor på en skola i Luleå kommun. Vår praktikklass bestod av 26 elever i åldrarna 11-12 år. Vi arbetade med olika skapande teman varje vecka exempelvis dramatisering av en engelsk saga och collage. Elevernas eventuella attitydförändring mätte vi genom två enkätundersökningar som genomfördes i början och i slutet av praktikperioden. Resultatet av våra undersökningar visade att elevernas attityd till engelska påverkades positivt och att de uppskattade att arbeta med skapande arbetssätt i engelska. Vi anser att syftet med vårt examensarbete uppnåtts.

Författare

Julia Linge Johanna Sandström

Lärosäte och institution

Luleå/Lärarutbildning

Nivå:

"Övriga arbeten". Övriga arbeten, t.ex projektarbeten.

Läs mer..