Sök:

En studie i grönt, en analys av golfklubbars strategiska arbete


Uppsatsen handlar om golfklubbsbranschen och klubbarna strategiska arbete. Problematiken i branschen är att måttet på framgång skiljer sig åt mellan de olika aktörerna. Syftet är därför att analysera det strategiska arbetet i de olika grupperingar som finns inom golfklubbsbranschen, samt att beskriva hur klubbars syn på framgång påverkar detta arbete. Genom egna erfarenheter har uppsatsen växt fram ur empirin. Empirin består av två olika perspektiv dels aktörsperspektivet då vi intervjuat golfklubbsansvariga och dels expertperspektivet där vi intervjuat en expert. Empirin har ställts mot valda teorier i analysen. Denna analys har legat till grund för slutsatserna. Slutsatserna är kortfattat att golfklubbarna bör arbeta mer aktivt med sina strategiska val för att nå framgång inom branschen.

Författare

Stefan Jonasson Emil Nilsson Andreas Wahlberg

Lärosäte och institution

Lunds universitet/Institutionen för Service Management och tjänstevetenskap

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..