Sök:

Användarvänlighet på internet

Utveckling av Nordic Smedjans webbplats

För ett litet företag med begränsade resurser kan det vara svårt att marknadsföra sig till poten-tiella kunder då traditionell reklam är dyr. Tidigare forskning visar att en webbplats vara en bra möjlighet för ett mindre företag att marknadsföra sig själva och sina produkter till en la-gom kostnad. I och med Webb 2.0 har möjligheterna att marknadsföra sig och sitt företag på nätet kraftigt ökat och kunderna har här, då de inte varit nöjda med att serveras traditionell reklam, tagit på sig att sprida sina upplevelser och syner på varumärken och produkter vidare till andra för att på så sätt kunna förmedla en mer sann bild. Denna nya del av marknadsföring som Webb 2.0 har möjliggjort sker genom ?elektronisk word of mouth? (eWOM) på sociala medier, bloggar och liknande. Syftet med denna studie var att skapa en webbplats för företa-get LillHjärta som kan hjälpa dem att marknadsföra sig och nå ut till potentiella kunder och i förlängningen genomföra försäljning till dessa. Vad som kännetecknar en väl fungerande webbplats med syftet att marknadsföra ett företag och deras produkter samt hur sociala medier kunde integreras med en webbplats i marknadsföringssyfte undersöktes i detta arbete. Resul-tatet av arbetet består av en webbplats baserad på teorier om marknadsföring på internet och uppbyggd av ?best practises? inom webbutveckling.

Författare

Alexander Jonsson Simon Lindqvist

Lärosäte och institution

Luleå/Institutionen för system- och rymdteknik

Nivå:

"Kandidatuppsats". Självständigt arbete (examensarbete ) om minst 15 högskolepoäng utfört för att erhålla kandidatexamen.

Läs mer..