Sök:

Sökresultat:

4 Uppsatser om Ungdomstidningar - Sida 1 av 1

"Alkohol är ett gift" eller "festa rätt" : En undersökning om vad ungdomstidningar förmedlar om alkohol och narkotika

The purpose of this essay was to examine what consequenses of alcohol and narcotics that youth magazines describe and how the user and addict is described. My porpose was also to examine what situations the magazines claim that alcohol and narcotics are related to.The questions for my studie was:1. How is an alcoholic/drug addict /user described in youth magazines?2. What situations are related to alcohol/narcotics in youth magazines?3.

"Det är ju ingen som vill vara mullig" : -En studie om hur tonårsflickor tolkar skönhetsidealen på FRIDA och Veckorevyns omslag

Uppsatsen syftar till att utifrån receptionsstudier studera huruvida det finns en koppling mellan UngdomstidningarnaFRIDA och Veckorevyns framställning av sina omslag och tonårsflickors (i åldern 14 år och läsare av tidningarna) tolkning av respektive tidnings omslag. Utifrån tidningarnas omslag vill vi göra en semiologisk bild- och textanalys för att undersöka hur tidningarna valt att konstruera dessa.

Pop, identitet och genus i Kamratposten och Julia

AbstractIn this essay I am examining the representation of popmusic with particular focus on gender and identity in two youth magazines called Kamratposten and Julia. Using the method of Norman Faircloughs critical discourse analysis I have studied ten interviews with popmusicians from each magazine based on the theorys of representations, discourses within popularmusic and queer theory. The intention with this study was to examine how popularmusic is represented in youth magazines. If the magazines were reproducing femininity and masculinity in the interviews with the musicians, and in the representation of popmusic in the magazines. And also if there were any differences and similarities between the magazines regarding the representation of popmusicians.The analysis lead to the conclusions that how popmusic is represented in the magazines depends on what the magazines wan´t to represent on the basis of their target groups and ideologies.

Kan man prata engelska på svenska? : Vuxnas och ungdomars attityder till engelska inslag i svenska språket

AbstractSyftet med studien är att undersöka och diskutera attityder till engelska inslag i svenska språket hos vuxna och ungdomar på ett småstadsgymnasium. De forskningsfrågor som ställs är om språkattityderna mestadels positiva eller negativa, om det finns någon skillnad mellan åldersgruppernas språkattityder och om engelska inslag accepteras olika mycket. En enkät genomfördes med ungdomar i åldern 15?17 och till vuxna i åldern 21?63. Samtliga informanter studerar eller arbetar på samma gymnasium.