Sök:

Sökresultat:

4 Uppsatser om Sökmotorer - Sida 1 av 1

So?kmotoroptimering och internetmarknadsfo?ring

So?kmotoroptimering eller SEO (Search Engine Optimization), har blivit enmycket viktig del na?r det ga?ller att profilera sig online. Det som avses medso?kmotoroptimering a?r att go?ra fo?ra?ndringar pa? en webbsida sa? att denplaceras ho?gre upp bland resultaten hos so?kmotorerna, och pa? ett sa?dant sa?ttfa?r en sto?rre exponering. Na?r man fo?rso?ker go?ra fo?ra?ndringar pa? en sida sa?kan man dela in fo?ra?ndringar i ?pa?? och ?utanfo?r? webbsidan, on och off-site.Fo?ra?ndringar ?on-site? betyder dels att man go?r fo?ra?ndringar i html koden ochdels att man fo?rso?ker go?ra sidan sa? anva?ndarva?nlig som mo?jligt.

Semantiska webben och sökmotorer

Den ha?r semantiska webben. Syftet a?r att underso?ka hur den semantiska webben pa?verkar so?kmotorer pa? webben. Detta sker genom en underso?kning av tio olika so?kmotorer da?r nio a?r semantiskt sa?dana och den tionde a?r den mest anva?nda so?kmotorn idag.

Textsammanfattning av sökresultat

So?kmotorer och annan datorkraft fo?r att hitta information har kommit att bli en central del fo?r ma?nga ma?nniskors anva?ndande av internet. I takt med tiden blir mer och mer information tillga?nglig och i och med det sta?lls ho?gre krav pa? programvaror som hja?lper anva?ndare att hitta ra?tt.Den ha?r rapporten nystar i ett nytt sa?tt att ta fram ett underlag till anva?ndare fo?r att de ska kunna va?lja bort och fokusera pa? det mest relevanta so?kresultatet fo?rst. Underlaget presenteras fo?r anva?ndare tillsammans med so?kresultatet.

Google ser dig : En kvalitativ studie av internetanvändares medvetenhet och åsikter om filterbubblor

Studiens syfte a?r att underso?ka internetanva?ndares medvetenhet och a?sikter om filterbubblor pa? so?kmotorn Google. Underso?kningens fra?gesta?llning a?r: Vad har internetanva?ndare fo?r tankar och fo?rha?llningssa?tt till filterbubblor som skapas pa? Google? Studien a?r avgra?nsad till studenter vid Uppsala Universitet. Det a?r en population som kan fo?rmodas vara storkonsumenter av information via so?kmotorer.