Sök:

Sökresultat:

4 Uppsatser om Onboarding - Sida 1 av 1

Förväntningar: Hur de Påverkar Motivationen hos Nyanställda

This paper aims at shedding light on the effects of a broken psychological contract in terms of job satisfaction. In a qualitative field study, the author researches seven newly recruites employees about their expectations when starting their jobs at the rapidly growing, Swedish company Klarna. Using Herzbergs two-factor model of hygiene and motivation factors as well as modern motivation theory, i.e. self-determination theory, the study answers questions as to what makes a candidate choose a company and what factors motivates as well as demotivates the recruit at the job, in the Onboarding phase. The result is an attempt to describe what makes a recruitment process successful..

Spelifiering ? ett nytt sätt att motivera

To have motivated employees is important for companies so that they are able to keep valuable competence within the organization. This report treats a relatively new concept for increasing the motivation of employees. It is however, a concept that gets more and more attention. It is called gamification.Gamification is defined as ?using game design elements in non-gaming contexts?, i.e.

Ett företags intentioner och nyanställdas upplevelser i samband med introduktion En kvalitativ intervjustudie om organisationssocialisation

This is a thesis based on a study about organizational socialization and concerns a company?s intentions as well as new employees? experiences during introduction. The study had four different purposes. First, it was to examine what Mölnlycke Health Care wished to achieve with its introduction as well as what they wished new employees should incorporate during introduction. Second, the purpose was to understand how new employees at the same company have perceived how the introduction has changed them.

När isen smälter : En studie i konsten att behålla säsongsanställda vid ICEHOTEL AB

Att ha en relativt låg personalomsättning är en väldigt viktig del av ett företags välmående, i ett säsongsbaserat turistföretag är det i mångt och mycket en grundpelare för fortsatt framgång. För att lyckas med att skapa en lägre personalomsättning måste företagens avdelningar arbeta mot samma mål. Ett steg i framgången är att fokusera sina strategiska val på rekryteringen och upplärningsprocessen för de nyanställda. Dock kan inte företag nöja sig med att göra långsiktiga planer för dessa delar utan måste även fokusera på personalens trivsel och välbefinnande på arbetsplatsen, det är detta som skapar en lägre personalomsättning i en långsiktig plan.Personalomsättning i stort är ett relativt välutforskat område och det har eskalerat sedan mitten på 1990-talet. Forskarna har kommit fram till att det är bra med en låg personalomsättning men vad som inte kommit fram är hur företag praktiskt ska göra för att minska den.