
Sökresultat:
3 Uppsatser om Nanjing - Sida 1 av 1
Historiebruk i Japan : skapandet av ett dominerande kulturellt minne rörande krigsbrott under andra världskriget: Nanjingmassakern och Comfort Women
The aim of this study has been to, through a couple of chosen theories, examine in what way Japan as a nation can be said to have dealt with its dark past - concerning their crimes of war just before and during World War II. To do so, I have placed two chosen war crimes, namely the Nanjing Massacre and the matter of the Comfort Women, in the context of remembrance and commemorating of war, through different kinds of aspects. Those aspects are: the textbook conflict, official apologies, ruthless/unnecessary comments, and visits and commemorations at the Yasukuni shrine.I have found during this study that the nation of Japan has not been able to generate a broadly accepted dominant cultural memory of the war. Henceforth a couple of rival cultural memories are competing and becoming an issue of national division rather than national unity. I have come to the knowledge that there are both domestic and international political factors at play, resulting in this division..
Internkommunikation: En studie av kommunikationen mellan ABB:s och Ericssons moderbolag och deras kinesiska dotterbolag
Samordning av de multinationella företagens verksamheter anses vara en allt viktigare källa till konkurrensfördelar. För att en sådan samordning ska möjliggöras ställs det krav på en effektiv kommunikation inom organisationen. Detta försvåras av att de multinationella företagen består av dotterbolag som är verksamma i många olika länder och miljöer.Syftet med denna uppsats är att undersöka hur ABB och Ericsson har agerat för att skapa en effektiv kommunikation mellan sitt svenska moderbolag och sina kinesiska dotterbolag. I fallet med ABB är studien avgränsad till att endast undersöka kommunikationen mellan ABB Power Systems och det kinesiska dotterbolaget ABB Chongqing Transformer Co. Ltd.
Framgångsfaktorer och hinder med Lean produktion i Kina
AbstractLean production has become one common concept within industries to make the work more effective and to meet today?s hard competition. A challenge for Chinese production is the threat from new low cost countries. It will become very difficult to succeed to produce to a lower cost than these countries; this led to that Chinese companies must develop new strategies, according to Lee and Zhou (2000). This will put China in front of new challenges and new strategies can be needed to retain their strong competitive advantages.