Sökresultat:
2 Uppsatser om Lounge - Sida 1 av 1
Företag formar konsumenter- En dramaturgisk tolkning av SAS Scandinavian Lounge
Problem: Företag och marknadsförare försöker finna konsumenters behov för att sedan tillfredställa dem, något som kan benämnas som det traditionella marknadsföringsperspektivet. Kritiska skolor mot detta traditionella synsätt hävdar att det är ett för smalt sätt att studera människor på. Faktorer som påverkar en konsument utelämnas och därmed blir bilden av konsumenten ofullständig. För att förstå konsumenters omgivning och hur deras behov påverkas, kan det vara av intresse att studera processen som formar dem. Vi hävdar att företag, till exempel SAS, kan ses som en av flera socialisationsagenter som formar segmentet affärsresenärer.
Friluftsliv i staden : tillfällig landskapsarkitektur på sex platser i Linköping 3-15 april 2012
The subject of this project focuses on how
Landscape Architects by their profession can
explore and directly make a difference in the
cityscape. This paper documents the process of art -
based research practice. The purpose of installing
temporary activities is to encourage people in the
city to discover, participate and invite people to be
more playful in the city.
My experience of interaction in public spaces comes
primarily from the education within landscape
architecture, from site-specific art installations I have
performed in different cities and from observations
of landscape architecture, street art and urban life in
the cities of Vienna, Berlin and Linköping. It is
fascinating and inspiring to see how the urban space
can invite and allow visitors to participate and
therefore feel invited to the open space. As a
landscape architect I wish to create urban spaces
that are useful and inspiring for their visitors.
The projects main question: How can you make
temporary landscapes that encourage outdoorinspired
activities at selected locations in the city? is
answered by practice based research, an approach
in which theoretical research are developed through
practical experiments in the designing- and
implementation process.