Sök:

Sökresultat:

4 Uppsatser om Kommunikationseffektivitet - Sida 1 av 1

Kommunikationstillfredsställelse inom ett svenskt skogsbolag

Målet med den här studien var att undersöka de anställdas känslomässiga bedömning av den interna kommunikationen på ett svenskt skogsbolag med hjälp av en modifierad version av undersökningsverktyget Communication Satisfaction Questionnaire (CSQ) samt två kvalitativa frågor. Studien genomfördes på 65 anställda inom en region av ett svensk skogsbolag. Resultatet visade att de anställda var ganska nöjda eller nöjda med de olika dimensionerna av kommunikationstillfredsställelse samt att ingen statistiskt säkerställd skillnad kunde identifieras mellan tillfredsställelsen hos region- och distriktsanställda. Vidare kunde ett samband påvisas mellan de anställdas arbetstillfredsställelse och kommunikationsdimensionerna: Kommunikationseffektivitet, chefsrelation, skvaller och presonlig feedback. Resultatet från de kvalitativa frågorna påvisade att de förbättringsmöjligheter de anställda framhöll främst fanns inom området kommunikationskanaler.

Utvärdering av samtalsmatta som kommunikationsstöd i grupp för personer med Huntingtons sjukdom

The purpose of the study was to evaluate the function of TalkingMats in a group of people with Huntington?s disease, with main focus on theeffectiveness of communication. Four individuals with Huntington?s diseaseand their group leader participated in the study. The group was videotapedduring four sets of conversations; two with and two without Talking Mats.

Samtalsmatta för ökad delaktighet och kommunikation mellan personer som har Huntingtons sjukdom, närstående och tanhygienist

The purpose of the study was to examine if Talking Mats® couldsupport communication and participation for people with Huntington?sdisease, carers and a dental hygienist in conversation about oral care. Elevendyads, a person with Huntington's disease and a carer, participated.Conversations with and without mats were video recorded and compared.Each participant responded to a questionnaire about how they experiencedthe conversations. Analysis with Effectiveness Framework of FunctionalCommunication showed that two participants increased their communicativeeffectiveness using Talking Mats®. Feelings of participation increased forall participants and were significantly higher for participants withHuntington's disease.

Kommunikationseffektivitet och kommunikationsstrategier för L1- och L2-talare i referentiella problemlösningsuppgifter

This thesis examines and measures differences in effciency between L1- and L2 language use for solving referential problems. Quantitative measures used in the study were time and error frequency. Qualitative measures, such as how the tasks and the participants own performance were experienced, were measured by an post interview and two questionaires. Two different tasks, a sorting task and a construction task, in which each informant was given the role as a constructor or instructor, were used for data gathering. A total of 20 dyads, divided in two language groups (English and Swedish) participated in the study.