Sök:

Sökresultat:

1 Uppsatser om Innovatörer - Sida 1 av 1

KÀnsla för innovation ? om faktorer som frÀmjar respektive hÀmmar produktinnovationer i organisationer

SAMMANFATTNINGSyfte: Uppsatsens syfte Àr att beskriva och analysera nÄgra vÀsentliga faktorer som kan underlÀtta respektive hindra organisationer, i meningen företag, att fÄ fram produkt-innovationer. Metod: Studiens angreppssÀtt Àr hermeneutiskt abduktivt och dess metod kvalitativ. In-samling av primÀr- och sekundÀrdata har sÄledes skett i en vÀxelverkande process mellan empiri och teori, med löpande kontextuell analys. Teoretiska perspektiv: Teoriavsnittets primÀra delar avhandlar förutsÀttningar för produktinnovationer i organisationer. HÀr fokuseras organisationsinterna och -externa för-hÄllanden, som enligt olika teorier frÀmjar, respektive hÀmmar, inno-vationsprocessen.