Sökresultat:
1 Uppsatser om Gephi - Sida 1 av 1
Twitter - Ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråer?
ABSTRACT Titel Twitter ? Ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråer? Nivå C- uppsats i Företagsekonomi Författare Lisette Lexell & Johan Wirtz Handledare Jonas Kågström Datum 2012 ? Maj Syfte Syftet med denna uppsats är att få en klarare bild av hur fastighetsmäklarbyråers användning av det sociala nätverket Twitter ser ut, vad deras syfte med användningen är och vilken grupp av människor de vänder sig till. Vi vill få svar på om Twitter fungerar som ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråerna. Metod Kvalitativa intervjuer med relevanta personer på fastighetsmäklarbyråer, som idag har konton på Twitter, har genomförts för att kunna undersöka och jämföra befintliga och obefintliga strategier för användning av byråernas Twitter-konton. En analys med programvaran Gephi har utförts där pluginet Retweet Monitor kartlägger spridningen av retweets vid en specifik #hashtag. En kvantitativ enkät med syfte att identifiera fastighetsmäklarbyråernas followers, har också genomförts. Resultat och slutsats Denna studie resulterade i att Twitter kan vara ett hållbart komplement till den allmänna marknadsföringen hos fastighetsmäklarbyråer, om kanalen används på rätt sätt.