Sök:

Sökresultat:

4 Uppsatser om Flaggor - Sida 1 av 1

Funktionsexpansion i GCC : Utvärdering av de IPO-baserade funktionsexpansionsfaserna i GCC samt hur de kan påverkas av kompilatorflaggor

Funktionsexpansion är ett viktigt koncept inom mjukvaruoptimering, det ämnar att minska programmets körtid till kostnad av programmets storlek. Denna rapport presenterar möjligheter för hur användare kan justera expansionen i GCC samt redovisar resultaten i körtid och programstorlek. Två GCC-Flaggor för funktionsexpansion har studerats och testats vid kompilering av fyra olika Unix-verktyg. Resultat visar att det är svårt att uppnå förbättringar vid justering av Flaggorna och att antalet iterationer av de tidiga expansionsfaserna i GCC bör öka i takt med att optimeringsnivån ökar..

Huset som pussel : En black box vid Slussen

Färdplan Flen är ett utvecklingsprojekt som drivs av Flens kommun och beräknas vara klart år2019. Den negativa utvecklingen inom kommunen med ett allt mer sjunkande befolkningsantal som i sin tur genererar mindra skatteintäkter har gjort att Färdplan Flen inrättats. I projektet ligger ett antal delprojekt som bland annat handlar om ortsutveckling och där har kommunen redan börjat arbeta med Malmköping som ett första steg. Ett annat delprojekt är Flen 2019 som handlar om att Flens kommun 2012 ska vara klara med en vision som kommer att arbetas fram under 2011 och vara verkställd 2019.I dagsläget arbetas det också på att skapa mer delaktighet mot invånarna och de anställda inom kommunen. Färdplan Flen är intresserad av Open Space och ska utföra workshops med detta tema för att få in invånarnas åsikter.

Flagga för unga : om hur ett designpedagogiskt projekt kan ge unga medborgare möjlighet att göra sin röst hörd

FN:s Barnkonvention paragraf 12 säger att barn har rätt att forma egna åsikter  och att fritt uttrycka dessar. Detta blir extra viktigt då barn inte är myndiga och därför saknar formell möjlighet till inflytande. Men hur ofta lyssnar politiker och andra vuxna till vad barn tänker och tycker?Genom mitt designpedagogiska projekt ville jag därför ta reda på: hur och på vilka sätt kan ett designpedagogiskt projekt ge unga medborgare möjlighet att göra sin röst hörd? Projektet avser att barn och ungas röster ges möjlighet att höras, framförallt med hantverk som metod men även genom samtal och text. Deltagarna kreerade stora Flaggor fyllda med idéer om vad de önskade fanns för dem i sin stad.

Barn utan språk? : En kvalitativ studie om pedagogers språkutvecklande arbete i förskolan och hur det synliggörs

Undersökningens syfte var att ta reda på hur pedagoger arbetar för att stödja barns andraspråksutveckling på en förskola. Mina frågeställningar var: Hur säger pedagogerna att de planerar för ett språkutvecklande arbete med flerspråkiga barn? Hur syns (synliggörs) möjligheter/begränsningar till språkutveckling i verksamheten? Hur arbetar pedagogerna med barn som ännu inte har uppnått jämförbar nivå i svenska som sina enspråkigt svenska kamrater?Jag genomförde två kvalitativa intervjuer med två pedagoger på den aktuella avdelningen samt åtta observationer i språkutvecklande situationer. Dessa situationer var samling, matsituationer, högläsning, valstund samt fri lek. Intervjuer samt observationer skedde under två dagar.