Sökresultat:
10 Uppsatser om Excavator - Sida 1 av 1
Markberedning med traktorgrävare, prestation och kostnad
This study investigated the performance and cost of scarification with a tractormounted Excavator. Due to variations in terrain conditions the performance variedbetween 0.08 and 0.11 ha/E15h and, with a machine cost of 366 SEK/h, the cost ofscarification varied between 3 330 and 4 750 SEK/ha..
Fysikalisk modellering av klimat i entreprenadmaskin
This masters thesis concerns a modeling project performed at Volvo Technology in Gothenburg, Sweden. The main purpose of the project has been to develop a physical model of the climate in construction vehicles that later on can be used in the development of an electronic climate controller. The focus of the work has been on one type of wheel loader and one type of Excavator. The temperature inside the compartment has been set equal to the notion climate. With physical theories about air flow and heat transfer in respect, relations between the components in the climate unit and the compartment has been calculated.
Vilken föryngringsmetod ger bäst resultat på torra och friska marker, höst- eller vårplanering? : en jämförande studie utförd på uppdrag av Stora Enso Skog
Regeneration with scarification and planting is a well known method, but the plants have a tuff period in the beginning. Decease of plants comes from pine weevils, dry weather, browsers, wrong method of scarification and wrong time for the planting. These are some courses why not every planting gets successful.
The purpose with this study is to investigate witch time of planting gives the best result, spring or autumn planting and to give a answer of witch factors are the main course of deceases. The goal is to have the study to decide witch time to plant after final felling.
The choices of plantings were maid from a period of three years. Spring plantings were from year 2005, 2006 and 2007 and autumn plantings were from 2004, 2005, and 2006.The purpose was to compare differences in deceases at the same spring weather.
Byggnadslogistik i infrastrukturprojekt för effektivare användning av grävmaskiner
Detta examensarbete har utförts på högskoleingenjörsprogrammet för Byggteknik och Design vid Kungliga Tekniska Högskolan i samarbete med Svensk Bygglogistik AB. Arbetet diskuterar betydelsen av byggnadslogistik i ett infrastrukturprojekt för att uppnå en högre utnyttjandegrad för grävmaskiner med stöd av logistiksamordningsverktyg.Sammanlagt har 2150 mätningar utförts under två veckors tid för att kartlägga utnyttjandegraden för en bandgrävare (EC250CL) och en hjulgrävare (Atlas 1505M) på ett referensprojekt i Stockholmsregionen. Resultatet har sammanställts separat för de olika resurserna genom att redovisa och analysera andelen outnyttjad tid och de bakomliggande orsakerna till den outnyttjade tiden.Resultatet visar att utnyttjandegraden för bandgrävaren är 53 % och 59 % för hjulgrävaren vilket tyder på att ett förbättringsutrymme finns.Avslutningsvis diskuteras rekommendationer för hur användning av logistiksamordningsverktyg kan utökas inom anläggningssidan..
High Mobility Engineer Excavator eller Ingenjörbandvagn 120 : Om olika fältarbetsfordon ger olika förmåga till fältarbeten för rörlighet
Ingenjörtrupperna har nyligen tillförts två nya typer av fältarbetsfordon. Då ett avingenjörförbandens största uppgifter är att understödja med ökad rörlighet för förband, anserförfattaren det vara relevant att studera hur dessa fordon kan understödja med detta.Enligt den struktur som ingenjörbataljonen skall vara organiserad 2014 skall dessa nya fordonutgöra huvudstommen i maskinplutonerna på de bandgående och hjulgåendeingenjörkompanierna, vilket kan föranleda vissa begränsningar och/eller fördelar då demaskinplutonerna tidigare har utgjorts av mer specialiserade arbetsmaskiner såsom hjullastare,grävmaskin och grävlastare. Detta kan innebära att de bandgående och hjulgåendeingenjörkompanierna blir till viss del mer lämpade att genomföra olika sorters arbetsuppgifterför att öka rörligheten för förband. Slutsatser ifrån undersökningen påvisar bland annat attIngbv 120 är mer lämpad att genomföra fältarbeten för rörlighet i bebyggelse än vad HMEEär, och att båda fordonen kan genomföra i stort sett lika många olika sorters fältarbeten förrörlighet, med undantag för minbrytning vilket bara Ingbv 120 kan genomföra..
Grovkrossning av stubbar : en produktivitetsstudie
The Swedish parliament has decided that Sweden should increase its usage of renewable fuel sources to a level of 50% of the total energy consumption in Sweden by the year 2020. One way to reach that goal may be to increase the usage of stumps as a bio-fuel. In Sweden stump harvesting is possible on about 5-10% of the total harvested area and thus contribute with 1,3 - 2,6 TWh per year. An increase stump harvest doesn't come without its drawbacks for the environment. When harvesting stumps a tracked Excavator is used to pry the stumps from the ground and then cut the stumps into smaller pieces.
Produktivitet vid stubblyftning :
Stump wood was used between 1850 and 1950 for production of tar and as firewood. In the 1950s the use decreased because of the introduction of the cheap fossil oil. In the 1970s stump wood became an interesting issue again as a raw material for the pulp industry. Stump lifting has today become a possible source for bioenergy. The objectives with this study were to investigate the productivity of stump lifting and stump extraction, and to analyse the economy.
Inventering av förorenad mark på LKAB's industriområden i Kiruna, Svappavaara och Malmberget
The county administration asked LKAB to make an inventory of possibly contaminated sites caused by their mining activity. The inventory should be performed according to the MIFO model, a method from SEPA which is used to assess a contaminated site. The first phase involves collection of information through interviews and site inspections and in phase 2 a general survey with field sampling is conducted.LKAB started the work with the first phase of the survey during 2003. During this project the information collected in Phase 1 was evaluated and 16 of the sites were chosen to proceed to MIFO Phase 2 (six sites in Kiruna, and 5 sites respectively in Svappavaara and Malmberget). The sampling of these 16 sites was performed during week 27 2004.
Inventering av förorenad mark på LKAB´s industriområden i Kiruna, Svappavaara och Malmberget :
The county administration asked LKAB to make an inventory of possibly contaminated sites
caused by their mining activity. The inventory should be performed according to the MIFO
model, a method from SEPA which is used to assess a contaminated site. The first phase
involves collection of information through interviews and site inspections and in phase 2 a general survey with field sampling is conducted.
LKAB started the work with the first phase of the survey during 2003. During this project the information collected in Phase 1 was evaluated and 16 of the sites were chosen to proceed to MIFO Phase 2 (six sites in Kiruna, and 5 sites respectively in Svappavaara and Malmberget). The sampling of these 16 sites was performed during week 27 2004.
En analys av Volvo CE:s instruktionsböcker : Läsvärde, läslighet och läsbarhet
Vi har gjort en analys av Volvo Construction Equipment AB: s (Volvo CE) instruktionsböcker på avdelningen Customer Support Division (CST) i Eskilstuna. CST är det bolag som stödjer Volvo CE med bland annat reservdelar, marknadsinformation och teknisk dokumentation. I analysen ingår en undersökning om hur instruktionsböckerna uppfattas av användarna. I uppsatsen undersöker vi om instruktionsböckerna har god kommunikations- och informationsdesign. Vår fokus har legat på användarperspektivet där vi har undersökt hur användarna uppfattar informationen samt på hur utformningen av Volvo CE: s instruktionsböcker fungerar.