Sök:

Sökresultat:

2 Uppsatser om Eventmarketing - Sida 1 av 1

Eventmarketing i auktionsbranschen

Studiens syfte var att öka kunskapen och förståelsen kring det sociala arbetet med deprimerade ungdomar. Detta genom att ta reda på vad socialarbetare anser vilka faktorer som påverkar ungdomar i åldern 13-19 år att hitta ut ur sin depression. Syftet var även att belysa likheter och skillnader i socialarbetarnas arbetsmetoder med deprimerade ungdomar. För att uppfylla detta syfte ställdes följande frågor: Vilka metoder använder de intervjuade socialarbetarna i arbetet med tonåringar som har depression? Hur hjälper socialarbetaren ungdomen att komma ur sin depression? På vilket sätt finns det likheter och skillnader i socialarbetarnas arbetssätt med deprimerade ungdomar? Studien genomfördes med hjälp av kvalitativa intervjuer med socialarbetare utifrån en temainriktad intervjuguide.

Tjänstekvalitet inom eventsektorn: en fallstudie inom event
management

The purpose of this thesis was to look into how event management companies got knowledge about their customers? expectations and how they are influenced by these expectations. A case study was conducted based upon interviews with two employees from two companies that are in the business. The study has shown that event management companies do try to get awarness about their customers' expectations, especially by listening and discussing with the customer. Personal contact is an efficient way of communicating and a way to avoid misunderstandings, which is a common mistake when customers' expectations are not met.