Sök:

Sökresultat:

111 Uppsatser om Email - Sida 1 av 8

HEJO MAIL : HTML och CSS för email

?HEJO MAIL ? HTML och CSS för Email? handlar precis som titeln antyder om användandet av HTML och CSS för att utforma e-postmeddelanden och är en undersökning över vilka standarder som finns eller åtminstone borde finnas. Viktiga fraser vid informationssökningen har varit ?Html Email?, ?Email Standards? och ?Email Programming?. Resultatet är tänkt att appliceras på HEJO MAIL, som är en applikation för utskick av nyhets- och informationsbrev som idag inte fungerar fullt ut.Resultatet är något förvånande då standarder specifikt för Email saknas och har ersatts med rekommendationer, resultatet innefattar en sammanställning av rekommendationer från tre olika källor som valts ut.

Email i den moderna organisationen : en empirisk studie av emailvanor i en verksamhet

Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns negativa konsekvenser av att använda sig för mycket av Email istället för av andra typer av kommunikation inom organisationen.Det skickas stora mängder Email varje dag inom organisationer, men många organisationer saknar policy för att styra denna kommunikation. Därför genomförs denna undersökning av Emailvanor och hur Email upplevs på Sörman Information AB.För att besvara syftet har en kvalitativ datainsamlingsmetod använts. Vi har genomfört tio intervjuer på en av avdelningarna på fallföretaget Sörman Information AB.Undersökningen har visat att Email är den vanligaste kommunikationsvägen för arbetsrelaterad kommunikation mellan anställda på det undersökta företaget.Slutsatsen blir därmed att Email till viss del har negativa konsekvenser för en organisation men de flesta problem går att minimera genom att behandla Email på rätt sätt. Som ett hjälpmedel för detta har vi utformat ett utkast till en Emailpolicy..

Hör upp!!

In this Bachelor thesis I explore sound and room as elements in design of user interfaces, both theoretical and practical in a specific application domain, to identify some of the advantages and disadvantage associated with these elements. As application domain I studied Email clients and their usage at home amongst students at Blekinge Institute of Technology. In the study I found an activity, which seems to be highly distributed in the physical room where the user is located. The activity was notification of Email and could take place in an arbitrary location of the home. I then augmented this activity with ideas from my theoretical assumption about room and sound.

Hör upp!!

In this Bachelor thesis I explore sound and room as elements in design of user interfaces, both theoretical and practical in a specific application domain, to identify some of the advantages and disadvantage associated with these elements. As application domain I studied Email clients and their usage at home amongst students at Blekinge Institute of Technology. In the study I found an activity, which seems to be highly distributed in the physical room where the user is located. The activity was notification of Email and could take place in an arbitrary location of the home. I then augmented this activity with ideas from my theoretical assumption about room and sound. The result was a rule-based agent for notification of Email, which primarily uses sound as interaction style..

All Inclusive : Resemotivation och den eventuella påverkan konceptet har

Travelling All Inclusive implicate that a traveler goes on a trip where food, beverage, room and sometimes activities are included as everything is already paid in advance. The purpose with this study is to examine what it is that have motivated people to travel All Inclusive and to examine how people and travel companies reason about the possible economical effect All Inclusive have on a destination and a local population. We chose to conduct a survey over Facebook. As a complement to the survey and to find out how travel companies reflect on All Inclusives effects, we chose to implement Email interviews with Ticket, Solresor and Airtours. The theories in this study focus on travel motivation, travel personalities and All Inclusive's impact on a destination and a local population.

Designstöd för kommunikationspolicys mot stress inom organisationer

För varje år som går använder vi oss mer och mer av elektroniska kommunikationsmetoder såsom Email och chatt. På senare år har forskning visat att det finns problem förknippade med bland annat Email inom organisationer som leder till stress och minskad produktivitet på arbetsplatsen. Denna studie undersöker hur dessa problem skulle kunna minskas med kommunikationspolicys och designstöd för dessa. Studien fann att dessa problem existerar inom 4 organisationer som intervjuades och dessvärre att kommunikationspolicys inte är något utbrett som finns för att tackla problemen. Efter att ha undersökt vilka saker som skulle kunna ingå i en kommunikationspolicy togs designförslag fram för att minska några av dessa problem och leda till en mindre stressad användarupplevelse.

Koordination och organisation : - två viktiga begrepp vid skapandet av en innehållsrik hemsida för kommunala myndigheter

Vi har undersökt vilket innehåll som socialtjänstens enhet individ-och familjeomsorgen inom olika kommuner har på sina hemsidor samt hur de har organiserat och koordinerat arbetet.Det visar sig att innehållsmässigt ser det väldigt lika ut med den information som erbjuds, det som skiljer hemsidorna åt är aktiviteter och kontaktmöjligheter för användarna. En del kommuner erbjuder sina användare möjligheten till kontakt via Email till berörd handläggare medan andra valt att enbart ha Email till själva enheten eller någon chef.Koordinationen kring själva arbetet sker i det flesta fall via muntlig kommunikation och ömsesidig anpassning. Endast en kommun har minskat koordinationen genom att använda standardprogram.Arbetets organisation utgår ifrån en grundläggande form av AD-hocracy..

Mätning av Tidens Inverkan på Användarupplevelsen : En Fallstudie

Det finns i dagsläget få tids- och kostnadseffektiva metoder och tekniker för att mäta och utvärdera användarupplevelse över tid. Detta trots att tidsaspekten av användarupplevelsen under de senaste åren har uppmärksammats som en viktig komponent av användarupplevelsen inom människa-dator-interaktionsforskning. UX Curve och iScale är två metoder framtagna för att mäta förändringar i användarupplevelse över tid med hjälp av retrospektion och skapande av grafer över utvecklingen av användarupplevelsens olika dimensioner.Mot bakgrund av dessa metoder togs ett webbaserat utvärderingsverktyg fram med målet att undersöka verktygets förmåga att mäta förändringar i användarupplevelse under en utvärderingsperiod. Verktyget testades på 9 deltagare i en utvärdering av en mailklient under två veckors tid.Resultatet indikerar att utvärderingsverktygets dimensioner samlar upplevelser av relevans för de dimensioner som undersökts men visar också på att ytterligare testning och validering av metod och verktyg behövs för att fastställa att mätningarna är reliabla och att det som mäts är vad som avses mätas..

Att kombinera det bästa från email och sociala nätverkssidor : Ett designförslag för att förenkla och stödja kommunikationen inom team och projekt

Denna studie syftar till att integrera lämpliga funktioner och koncept typiska för sociala nätverkssidor i ett kommunikationsverktyg med avsikt att förenkla och stödja kommunikation mellan kollegor i team och projekt.  Designprocessen bestod av tre faser. I fas ett avgjordes genom en Pugh-matris vilka funktioner och koncept som hade störst potential för integration. I fas två integrerades dessa i en digital prototyp av det redan existerande kommunikationsverktyget Briteback. I fas tre identifierades användbarhetsproblem hos den framtagna prototypen.

Internal Communication Approach : En empirisk undersökning av de interna kommunikationskanalerna på ICA Butiksadministration

Title: Internal Communication Approach ? A study of the internal communication-channels of the ICA Administration. Background: The ICA Administration is in the process of generating an organizational change with the purpose of improving their external communication. The internal communication, on the other hand, has been put aside and is missing guidelines at the present.  Since the ICA Administration does not know how the staff uses the internal communication-channels they cannot optimize nor develop them. As the literature shows, it is important to choose the channel that is most appropriate for the type of information that it is meant to communicate. Choosing the wrong channel, or using it wrongly, can bring problems consisting of the staff experiencing to receive less information than needed in their daily work. Purpose: The purpose of this thesis is to explore and describe the internal communication between the employees of the ICA Administration from the existing communication-channels and their usage. Method: Through the initial interviews with the staff, the internal communication-channels of the ICA Administration were determined.

Homo adopticus - Policydiskurs, visuell verklighet och utilitarism

I den här uppsatsen argumenterar jag för att den internationella adoptionsinstitutionen kan studeras som en del av ett kulturellt system av prestationer och motprestationer vilka följer reciprocitetsprincipen och uttrycker maktrelationer och exploaterande praktiker. I första hand är detta en uppsats som syftar till att utjämna relationen Vi-Dom. I andra hand en inbjudan till diskussion; inte EN punkt för diskussionen...Please Email Cidah789@hotmail.com for the English version..

Sociala medier - ett stöd för unga vuxna med cancer

The advancements of Internet have contributed to the expansion of social networks and new communities online where people are given an opportunity to get help and support. An important reason why people join these groups and organizations is to share their experiences, meet people in a similar situation and get support. Social media is nowadays an important part of our society. In this study, we will focus on investigating the interaction in closed communities online and blogs. The study aims to investigate whether social media and social networks online can be a support for young adults with cancer in the same way as physical meeting places.

?En ensam kamp om hjälp?Hur bemöter vi suicidbenägna ungdomar och deras föräldrar??A lonely struggle for help?How are suicidal youth and their parents being met?

The aim of this study was to examine how the feelings of ?being met? from personnel can affect suicidal youth and their parents, when searching for help. Five Swedish parents share their experiences of ?being met? by personnel regarding the care of their child who has taken their life. ?Face to face? interviews where done with four of the parents.

Fankultur på folkbibliotek ? ett redskap för delaktighet

The aim of this essay is to examine fan culture?s role in Swedish public libraries. I have interviewed, via Email, six librarians who encounter and use fan culture in their daily work. The theoretical elements of my essay are based on a modified set of theories by Dorte Skot-Hansen that identifies six ideal types of cultural political rationalities. My study reveals that fan culture is used in Swedish libraries as a tool in increasing user participation in library activities.

Mobilitetens möjligheter för bloggen : En studie om mobilt bloggande

In this paper we investigate how the possibility of mobility affects the frequency of blogposts andthe use of pictures in blogs and the content of the pictures. The purpose of this paper is toinvestigate what bloggers do with the possibility of mobility and how it effects the blog. Here weonly focus on smartphones. We focused our theory on communications and what mobility can offerto communication. To investigaste our subject we chose an combination of a qualitative and aquantitative study.

1 Nästa sida ->