Sök:

Sökresultat:

2 Uppsatser om E-handelswebbplats - Sida 1 av 1

Shop4athletes : E-handelswebbplats och användbarhet

Medvetenheten har ökat hos svenska folket om att det är viktigt att motionera och att det till viss del krävs funktionell utrustning. Situationen idag för svensk friidrott är att sporten är het med alla internationella framgångar samt att tillgången till träningsmöjligheter är stor. Trots detta är det svårt för friidrottare att hitta ett brett sortiment av friidrottsartiklar, speciellt för de som inte bor nära storstäderna. Vår affärsidé är att starta ett e-handelsföretag som ska sälja ett brett sortiment av friidrottsartiklar över Internet där marknaden är Sverige och på sikt kanske även övriga skandinaviska länder. Även om marknaden ofta är för liten i enskilda svenska städer för ett stort sortiment av friidrottsartiklar tror vi att marknaden ändå är tillräckligt stor sammantaget i Sverige.

Design av en webbutiks-prototyp med hjälp av användarbarhetsprinciper

Under de senaste åren har e-handel blivit vanlig bland folk i Sverige. Enligt en undersökning gjord av Statistiska centralbyrån nyttjade tre fjärdedelar av Sveriges befolkning i åldrarna mellan 16 till 74 år under perioden april 2011 till mars 2012, e-handel. Det har visat sig att användarvänligheten på en E-handelswebbplats kan vara bland annat en viktig faktor för ett framgångsrikt e-handelsföretag. Den största risken med att en kund får svårigheter att navigera i webbplatsen är att han/hon omedelbart lämnar den samt väljer att inte återbesöka den. Uppsatsen syftar till att designa en prototyp för en nystartad webbutik som kallas för Goben Skal.