Sök:

Sökresultat:

5 Uppsatser om Datamining - Sida 1 av 1

Reporting Management för den interna rapporterings processen med hjälp av verktyget Tivoli Decision Support : TDS

Rapporten inleds med en beskrivning av WM-datas Network Management struktur och Reporting Management behov. Därefter följer en beskrivning av de två analys tekniker Datamining och On Line Analytical Processing (OLAP) vilka är de mest använda databasbaserade tekniker. Verktyget Tivoli Decision Support (TDS) är ett stödssystem som ska underlätta för beslutsfattare inom organisationen. TDS baseras på OLAP ? tekniken och rapporten visar avslutningsvis de möjligheter som verktyget ger avseende WM-datas Reporting Management..

Reporting Management för den interna rapporterings processen med hjälp av verktyget Tivoli Decision Support - TDS

Rapporten inleds med en beskrivning av WM-datas Network Management struktur och Reporting Management behov. Därefter följer en beskrivning av de två analys tekniker Datamining och On Line Analytical Processing (OLAP) vilka är de mest använda databasbaserade tekniker. Verktyget Tivoli Decision Support (TDS) är ett stödssystem som ska underlätta för beslutsfattare inom organisationen. TDS baseras på OLAP ? tekniken och rapporten visar avslutningsvis de möjligheter som verktyget ger avseende WM-datas Reporting Management..

Log Search : En form av datamining

This report examines the possibility of optimizing troubleshooting log files generated when constructing new Volvo trucks. Errors occur when CAD models are stored and managed by the versioning system PDMLink. By developing a new diagnostic tool, Log Search, the troubleshooting process is automated and thereby streamlines the current manual search..

Ämnesintegration till Betyg : En studie om hur man kan använda ämnesintegration för att hjälpa elever med läs- och skrivsvårigheter/Dyslexi

När en spelstudio ska designa ett dataspel är det viktigt att veta hur konsumenten, det vill säga spelaren, kommer att spela spelet. Därför är det avgörande att genomföra speltester och samla in digital information för att få en så klar bild som möjligt över hur en spelare interagerar när denne spelar. En viktig sak för utvecklaren är att försöka få spelaren att investera sig själv i spelet, både emotionellt samt med sin tid. Syftet med vår undersökning är att försöka ta reda på vilket sätt spelutvecklare kan förutse och kontrollera hur en spelare skall spela ett datorspel. Vi har valt att göra denna undersökning på en specifik spelstudio samt på ett specifikt spel.

Kontrollerad frihet i datorspel : Hur spelutvecklare styr dig genom din spelupplevelse

När en spelstudio ska designa ett dataspel är det viktigt att veta hur konsumenten, det vill säga spelaren, kommer att spela spelet. Därför är det avgörande att genomföra speltester och samla in digital information för att få en så klar bild som möjligt över hur en spelare interagerar när denne spelar. En viktig sak för utvecklaren är att försöka få spelaren att investera sig själv i spelet, både emotionellt samt med sin tid. Syftet med vår undersökning är att försöka ta reda på vilket sätt spelutvecklare kan förutse och kontrollera hur en spelare skall spela ett datorspel. Vi har valt att göra denna undersökning på en specifik spelstudio samt på ett specifikt spel.