Sök:

Sökresultat:

8 Uppsatser om Brewery - Sida 1 av 1

Utvärdering av mikrobiologiska provtagningsmetoder inom ölbryggningsprocessen :

The aim of this study was to establish knowledge about the most suitable substrate for cultivating different kinds of anaerobic beer spoilage bacteria in the brewing industry. During the study, two other aspects were investigated; if the sample volume affects the results and which anaerobic beer spoilage bacteria are present in the micro flora at the Brewery. The method used was standard cultivation with four different substrates; Universal Beer Agar, Nachweismedium Bierschädliche Bakterien, Raka Ray and VLB S7-S. During the identification of bacteria in the micro flora, a method using PCR was used. None of the substrates showed a significant advantage over the others.

?Då behöva vi kanske inte ens slåss för gift kvinnas rätt till arbete" : Arbete, genusarbetsdelning och fackliga strategier vid ett svenskt bryggeri 1923-1939

The following is an examination of work and gender and how they interlocked in a SwedishBrewery between 1923 and 1939. Leaning on labor process theory and Marxist feminist theory,this paper examines what constituted women?s work in the Brewery industry in this era, how women?s work changed with rationalization and economic recess, and how the all-femaleunion locale reacted to these changes. The events portrayed are related to earlier research ongender on the labor process, to the history of the Swedish labor movement in large, and to theevolution of the so-called ?Swedish model? with its relatively low level of conflicts on thelabor market.

Industriella avloppsvatten i Chile : Identifiering av problem samt förslag på åtgärder

Chile and Santiago are struggling with heavy environmental problems as a consequence of urbanisation and industrialisation. In the Santiago region the air is seriously contaminated and most of the rivers are classified as heavily polluted.The aim of this thesis is to survey the industrial fluid waste situation in the Santiago region and to make suggestions on technological improvements or process changes. The purpose is also to study five different enterprises more closely and to give more detailed suggestions for improvement. Another purpose is to summarize relevant Chilean legislation.Information, provided by the supervisory authority, about the release of industrial wastewater to rivers has been analysed. Deep interviews have been made with authorities and consultants.

Ruttplanering : Retursystem för pantade PET-flaskor och aluminiumburkar

This report is the final part within our education, Industrial Organization and Economy focusing on Logistics and Management at Jönköping School of Engineering. The aim with this report is to coordinate recycle drives for deposited aluminum-cans and bottles collected from grocery stores within Jönköping county and locality.In the present situation both aluminum cans and bottles filled with drinks are distributed to the grocery stores by the Brewery?s own distributers. At the same time as they supply the drinks they also discharge the grocery stores units with restored aluminumcans and bottles. To make it easier for the grocery stores to handle the goods in the future, all distribution of drinks ought to be directly delivered to the grocery stores own separate central warehouse.

Ulvsunda Silo : Omformning av Pripps bryggeri till bostäder

I ett nedlagt bryggeri har tva? silobyggnader omvandlats till bosta?der. Som alternativ till nybyggnation underso?ker projektet omprogrammering av befintliga byggnader.Silobygnnaderna a?r en del av det nedlagda Prippsbryggeriet i Ulvsunda Industriomra?de och sta?r tomma. Deras Storlek ock sa?regenhet go?r dem till landma?rken i omra?det.

Om du inte verkligen gillar öl, köp något annat : En studie om hur den svenska mikrobryggeribranschen arbetar för att knyta autenticitet till sina varumärken

Efter ett sekel fyllt av sammanslagningar, nedläggningar och centralisering på den svenska bryggerimarknaden introducerades under mitten av 90-talet en ny trend med inriktning mot hantverksbryggd öl. Mikrobryggerierna har varit en del av den svenska bryggeribranschen i knappt två decennier men har först på senare år växt sig allt starkare. Autenticitet har sagts utgöra en av grundpelarna i modern marknadsföring, något som även gäller för mikrobryggerier vars identitet ofta är starkt förknippat med genuinitet. Syftet med studien har varit att undersöka hur aktörerna på den svenska mikrobryggeribranschen kopplar autenticitet till sitt varumärke och för att besvara frågeställningen har semi-strukturerade intervjuer med tre olika bryggerier genomförts. Genom denna studie kan det konstateras att autenticiteten främst är kopplad till mikrobryggeriernas hantverksmässighet samt kärleken till bryggandet.

Paradoxen: socialt ansvar och marknadsföring för försäljning, inte tvunget en David mot Goliat : Nya möjligheter för svenska ölproducenter via sociala medier

Bakgrund: Sociala medier ses ha en kraftfull effekt vad det gäller spridning av budskap. Det digitala landskapet skapar nya förutsättningar för företag att interagera med sina intressenter. På senare år har socialt ansvar inom näringslivet kommit att ligga i hetluften och ses alltmer som en skyldighet. För företag i alkoholindustrin ses en motsättning mellan att ta ett socialt ansvar med fokus på ansvarsfull konsumtion och att sända ut budskap för att sälja och ha ett vinstdrivande syfte.Syfte: Syftet med denna studie är att pröva följande tes; Som företag, inom en bransch som säljer produkter som kan vara skadlig för hälsan och skapa ett beroende går det att använda sociala medier som verktyg för att hantera paradoxen; marknadsföring för försäljning och att ta ett aktivt socialt ansvar, avgränsat till ansvarsfull konsumtion.Genomförande: Genom personliga intervjuer kartläggs ölproducenterna Carlsberg Sverige samt Spendrups generella syn på socialt ansvar och sociala medier samt hur de arbetar med dessa idag och ser på framtiden och de möjligheter som ges där.Teori: Med empiriskt material som grund argumenteras det för och emot tesen med hjälp av teorier inom socialt ansvar, paradoxhantering samt kommunikationsteorier för spridning av budskap för att avgöra huruvida den är att anses som styrkt eller ej.Slutsats: Tesen anses som styrkt givet att företaget hanterar paradoxen genom att separera motsättningarna på olika nivåer, ser till det delade värdet mellan företaget och samhället, tillämpar en proaktiv strategi och utnyttjar sin kompetens inom kommersiell marknadsföring. .

Total Cost of Ownership -Revealing the true cost of owning and operating equipment

Abstract Title: Total Cost of Ownership ? Revealing the true cost of owning and operating equipment. Authors: Anna Bladh Anna Ström Tutors: Michaela Boye, Parts and Service, PTD, Alfa Laval Göran Berg, Parts and Service, PTD, Alfa LavalCharlotta Johnsson, Department of Automatic Control, LTH, Lund UniversityBertil I. Nilsson, Department of Industrial Management and Logistics, LTH, Lund UniversityCarl-Henric Nilsson, Department of Business Administration, Lund University Core issue: ?Which costs should be included in a general Total Cost of Ownership model regarding centrifuges, and what input variables are needed in order to calculate those costs in a user-friendly way and with a maintained level of accuracy?? Purpose: The theoretical purpose of the thesis is to identify the cost items that have the greatest impact on a TCO calculation for a centrifuge.