Sök:

Sökresultat:

5 Uppsatser om Boogie-woogie - Sida 1 av 1

Pianisten Hans Roland Orgenius: Först uppåtgående jazzstjärna sedan utkastad från jazzens finrum

Den unge blinde Hans Roland Orgenius hade fått en gedigen musikutbildning på Blindinstitutet Tomteboda när han vid 15 års ålder beslöt att prova på en karriär som jazzpianist. Efter skolan sökte han arbete på Sveriges Radio, där han fick anställning som pianist för att spela i flera radioprogram, ofta tillsammans med sin något äldre kamrat från Tomteboda, Reinhold Svensson. Han började också få spelningar i Stockholmstrakten och blev mycket populär framför allt för sitt sätt att spela Boogie-woogie. På somrarna gjorde han turnéer på landsbygden bl a med sångaren Chris Dane. Hans framgångar gav honom skivkontrakt, först med Sonora och sedan Columbia, och han spelade in flera 78-varvsskivor under åren 1952-54.

Together we can rock´n´roll : Status Quo- en studie av ett rockbands karriär

The main purpose of this essay is on one hand to try to find and explain the formula of success of the rock group Status Quo, and on the other to elucidate and explain the foundation and essence in the music made by Status Quo, but also to study how, if and why the foundation and essence have changed over the years. The method of investigation is partly based on a musical analysis of three albums from three different periods: Hello! (1973), Ain´t Complaining (1988) and Heavy Traffic (2002), and partly on a sociological study of the group?s career between 1962 and today, 2005.The first part of the essay concerns the period between 1962-1973 with an analysis of the album Hello!; the second part concerns the period 1974-1988 and the album Ain´t Complaining; finally, the third part concerns the years between 1989-2002 with an intensified analysis of the album Heavy Traffic. In the forth part of the essay I discuss the career of Status Quo from a sociological point of view.I run to the conclusion that the essence of Status Quo is the Boogie-woogie comp on Fender guitar by Rick Parfitt, the riff on Francis Rossis´ Fender guitar in combination with the base, the piano and the drums. This has been the essence through all the years, even though it was more difficult to apprehend it during the 1980s.

Realisering av en modulär skogsmaskin - En skalmodell

Wood for commercial use is harvested from forests using forest machines like harvesters which folds, branches and cuts trees and forwarders which transports logs to a landing area for further transport to a processing facility. Future forest machines have to be much gentler to the machine operators and forest soil than today's machines. Hence new machine solutions must be developed and tested. A practical way is to develop a physical scale model which can be used as a test-bed to incorporate different types of solutions for suspensions, cabin damping, tires and tracks, crane and overall architecture. The aim of this project was to develop such a 1:5 scale model of a forest machine, named as ?Skogbil.A scaling strategy was employed to arrive at important scale dimensions and specifications ofSkogbil which would be comparable to the full scale model.

En fordonsförares upplevelse av accelerationer som grund för en effektiv simuleringsmodell

Saab Aerosystems has a long tradition and a lot of competence in the field of flight simulation. Their ambition to broaden the market horizon has led to a discussion about also selling vehicle simulation solutions, both for military and civilian use.The aim of this thesis is to investigate the driver?s experiences of the accelerations he or she is exposed to whilst driving in rough terrain. The results may be used as a basis for future decisions and can act as a platform for the construction of an effective simulation model.To investigate the driver?s exposure of acceleration, some kind of dynamic simulation is needed.

Lastfallsmodellering av järnvägsbroar för hastigheter större
än 200km/h

AEC AB är ett svenskt konsultföretag med 20 års erfarenhet inom disciplinerna tekniska beräkningar och CAD system. AEC´s affärsområde är att stödja Svensk industri med projektering, konstruktion och att driva projekt i egen regi. AEC AB har idag ca 40 anställda fördelade på kontor i Göteborg (HK) och Stockholm. Företaget ingår i koncernen Flygfältsbyrån AB, med säte i Göteborg. AEC AB i Göteborg fick i uppdrag av ett svenskt ingenjörsföretag att försöka förenkla simuleringsberäkningar för järnvägsbroar som trafikeras av snabbgående tåg med hastigheter större än 200km/h, vilket var examensarbetets uppgift.