Sök:

Sökresultat:

39 Uppsatser om Applikationsutveckling - Sida 1 av 3

Applikationsutveckling till mobila enheter

I denna slutreflektion beskriver jag vad det var som fick mig att börja med Applikationsutveckling till mobila enheter. Vilka mina tankar och planer var i början respektive slutet av projektet. Även hur jag gått tillväga för att skapa en mobilapplikation till Sveriges ledande annonssajt Blocket.se. Jag beskriver också hur jag gjorde min research i början av projektet och även vilken sorts mjukvara jag valde att arbeta med. Hur jag tog mina idéer och tankar från bilder i huvudet till skisser på ett papper, för att sedan förbättra det digitalt på datorn.

Applikationsutveckling till mobila enheter

I denna slutreflektion beskriver jag vad det var som fick mig att börja med Applikationsutveckling till mobila enheter. Vilka mina tankar och planer var i början respektive slutet av projektet. Även hur jag gått tillväga för att skapa en mobilapplikation till Sveriges ledande annonssajt Blocket.se. Jag beskriver också hur jag gjorde min research i början av projektet och även vilken sorts mjukvara jag valde att arbeta med. Hur jag tog mina idéer och tankar från bilder i huvudet till skisser på ett papper, för att sedan förbättra det digitalt på datorn. Jag går även igenom mina arbetsmetoder och vilka delar som hjälpt mig till framgång.

Windows 8-Windows Phone applikationsutveckling

Den här rapporten beskriver utvecklingen av en applikation för Windows 8 och Windows Phone 8 där fokus ligger på multiplattformsutveckling. Applikationen använder sig av Svenska Kyrkans API för att visa information om kyrkoåret på ett lättförståeligt och smidigt sätt. I rapporten behandlas även verktyg och metoder för att underlätta utvecklingen av Windowsapplikationer. Syftet med projektet är att förstå principerna med att utveckla för multiplattformar och få fram en så bra lösning som möjligt där maximalt med kod delas mellan projekten..

Applikationsutveckling : med parprogrammering och kundinteraktion i blickfånget

This candidate report describes how a group of students can develop a smartphone applicationwithout any prior knowledge in the field. To make the project more realistic there is also a clientwho has requests and wishes regarding the finished product.The document describes the methods used to produce the application and also includesexperiences that the group gained. How the interaction with the client has been performed togain a good understanding of what they wished the product to become is also accounted for.The research questions focus on how the development has proceeded and how one can learnsomething new in a relatively short timespan as a group..

En ansats till behovsstyrd applikationsutveckling

Skapandet av en goboarmatur för hemmiljö med en energieffektiv ljuskälla som LED..

Applikationsutveckling i språket Objective-C för iOS

Applications for mobile devices, also known as apps, are today the backbone of a huge market where the company Apple is one of the key players. Apple develops, among other things, handheld electronic devices, which are powered by the operating system iOS. Through iOS, millions of customers get access to Apple?s App Store.During a period of two months, an app in the form of a game has been developed for iOS in the programming language Objective-C. The user of the app is presented intuitive menus and interactive graphical objects that seemingly obey physical laws.

Android vs iPhone : En jämförande studie i applikationsutveckling

Datormobiler (smartphones) har blivit ett populärt fenomen bland mobilanvändare. Det har dykt upp ett flertal stora aktörer på marknaden och i takt med att fler smartphones har utvecklats har också intresset för Applikationsutveckling blivit större. En av dessa aktörer är Apple som idag har en betydande marknadsandel efter lanseringen av iPhone. Dock har Google tillsammans med Open Handset Alliance blivit en betydande konkurrent med deras mobila plattform Android.Syftet med denna uppsats är att göra en jämförande studie av Applikationsutveckling för dessa plattformar. I detta ingår att undersöka plattformarnas programmeringsspråk med tillhörande aspekter, utvecklingsmiljöer, krav på utvecklaren och de ekonomiska aspekter som hör till utveckling och publicering.

En utvärdering av Windows 8 Store applikationer som plattform för VOD-tjänster

Som en effekt av att Video On Demand (VOD) är på stark tillväxt vill June, som en leverantör av mjukvara för TV-branschen, förvärva kunskaper och utvärdera Windows 8 applikationer som plattform för en VOD-tjänst. June har sedan tidigare en webblösning för VOD och vill nu även jämföra och utvärdera bland annat kunskapskrav, tidsåtgång samt fördelar och nackdelar med en Windows 8 applikation ställt mot denna webblösning.Målen med examensarbetet kan delas in i tre delar; en där komplexitet och arbetsinsats vid Windows 8 Applikationsutveckling utvärderas, en där verktygen som krävs för att utveckla en VOD-applikation utvärderas och sist att implementera en Windows 8 applikation för VOD.En Windows 8 applikation utvecklades och valda lösningsmetoder dokumenterades. Dokumentation och kunskap som förvärvats under utvecklingsfasen stod sedan som grund för de analyserande och utvärderande målen. Resultatet är en Windows 8 applikation som uppfyller de mål som satts upp för programmeringsdelen samt en analys och utvärdering som svarar mot målen för analysdelen. Ämnen som är centrala genom rapporten är Microsoft, WinRT, VOD, Smooth Streaming, PlayReady, Windows 8 Applikationsutveckling samt data caching och utveckling av användargränsnitt i Windows 8..

Applikationsutveckling till mobiltelefoner med operativsystemet Android : Beräkning av komplexa skuldsituationer

Arbetet har gått ut på att ta fram en Androidapplikation vars funktion är att beräkna vilka transaktioner som är nödvändiga, minimerat till antalet, för att reda ut en komplex skuldsituation inom en grupp individer. Den här typen av situationer uppstår ofta i vardagliga sammanhang, exempelvis då en grupp vänner lagar middag tillsammans och olika personer lägger ut för olika kostnader som till exempel mat och dryck. Arbetet resulterade i applikationen SplitIt, en stilren och lättanvänd applikation som uppfyller uppsatta kravspecifikationer. Osäkerhet råder dock om algoritmen som räknar ut transaktionerna är optimerad i det avseendet att antalet transaktioner minimeras. En del åtgärder bör vidtas innan produkten lanseras på Android Market, till exempel har framtagning av ikoner åsidosatts med avsikten att lägga ned mer tid på övriga delar i användargränssnitt och algoritmframtagning.

Kodgenereringsmöjligheter i VISIO 2000 Enterprise

Alltid har mjukvaruföretagen varit intresserade av att bedriva Applikationsutvecklingen så effektiv och lönsam som möjligt. För detta avseende använder många utav dem olika CASE-verktyg. Ett sådant CASE-verktyg är VISIO 2000 Enterprise. CASE-verktyg kan t ex användas för att genomföra transformeringar mellan modeller och koder. Denna möjlighet underlättar Applikationsutvecklingen, men tyvär kan sådana transformeringar medföra eventuella förluster av data och leda till att eventuella semantiska förluster uppstår.

Applikationsutveckling för Android

Detta projekt handlar om ett Applikationsutvecklingsprojekt för Androidplattformen vilket innefattar Androids uppbyggnad, Javaprogrammering, design i XML miljö, grunder i Eclipse samt publicering på Google Play (före detta Android market). Projektet resulterar i en Androidapplikation i form av ett enkelt Pongspel med olika funktioner som highscorelista samt att uppsatsen beskriver det man behöver kunna för att utveckla applikationer för Android..

Icke-relationella databaser och riktlinjer för applikations-utveckling i samband med dess användning

Behovet av att analysera och lagra extrema mängder data har lett flera stora företag att utveckla nya former av datalagringssystem med egenskaper som skapar nya möjligheter inom världen av datalagring men samtidigt ställer krav på utvecklaren med de okonventionella lagringsmodellerna. Denna rapport tittar närmare på moderna tillämpningar inom icke-relationella databaser i samband med Applikationsutveckling. Med kännedom om dess egenskaper vill denna rapport belysa hur man skulle kunna tillämpa de nya teknologierna på ett passande sätt..

Värdeflödeskartläggning och förbättringsanalys av serviceprocesser inom Metso Paper AB

Datormobiler (smartphones) har blivit ett populärt fenomen bland mobilanvändare. Det har dykt upp ett flertal stora aktörer på marknaden och i takt med att fler smartphones har utvecklats har också intresset för Applikationsutveckling blivit större. En av dessa aktörer är Apple som idag har en betydande marknadsandel efter lanseringen av iPhone. Dock har Google tillsammans med Open Handset Alliance blivit en betydande konkurrent med deras mobila plattform Android.Syftet med denna uppsats är att göra en jämförande studie av Applikationsutveckling för dessa plattformar. I detta ingår att undersöka plattformarnas programmeringsspråk med tillhörande aspekter, utvecklingsmiljöer, krav på utvecklaren och de ekonomiska aspekter som hör till utveckling och publicering.

En studie i kodkvalitet vid applikationsutveckling för Android

De senaste åren har en ny form av mjukvaruprodukt vuxit fram, nämligen denmobila applikationen till smarta telefoner med operativsystemen Android och iOS.En del applikationsprojekt blir kampanjer på några veckor medan en del blir långlivadeapplikationer som lever över flera år.Jag har själv arbetat med applikationer som har mer än ett år gammal kodbas. Förutvecklare är det lätt att vara noggranna med enhetstester och designval i börjanav ett projekt, men när fler personer deltar och kodbasen växer blir det lätt dåligkodhygien.Mitt fokusområde för den här rapporten handlar om vad Android-programmerarekan göra för att bibehålla god kodkvalitet över ett långlivat Androidprojekt. Hur brafungerar tidigare kända kvalitetsprinciper och utvecklingsprocesser? Arbetet ärbaserat på en intervjustudie med svenska utvecklare inom mobilbranschen..

Uppgångsappen : En rapport om utvecklingen av en mobilapplikation

Denna rapport redovisar för utvecklingen av mobilapplikationen Uppgångsappen. Applikationen, som har utvecklats för iPhone, skapades för att kunna ges ut av företaget Approdites AB. För utvecklingen har Apples riktlinjer följts både för design och programmering, och fokus har legat på att utveckla en applikation som uppfyller Apples krav för att bli godkänd i AppStore. Programmeringsspråket Objective-­C har använts tillsammans med utvecklingsmiljön xCode. Designbeslut har grundats på designprinciper och målet har framförallt varit att utveckla en applikation som ska vara lätt att använda och ha en estetiskt tilltalande grafisk design.

1 Nästa sida ->