Sök:

Sökresultat:

863 Uppsatser om Word-­of-Mouth - Sida 19 av 58

Blogga vÄrt varumÀrke! : Hur PR-utövare bör bemöta bloggare utifrÄnbloggarnas perspektiv.

Web 2.0 har möjliggjort och öppnat upp för en ny typ av mellanmÀnsklig kommunikation. Numera kan vem som helst starta sin egen offentliga och lÀttillgÀngliga webbplattform dÀr digitala dialoger frodas och med det skapas attraktiva marknadsplatser för företag. Enligt forskningsluckan vi har identifierat anser vi att det saknas insikter om hur företag pÄ bÀsta sÀtt ska arbeta med bloggare utifrÄn bloggarnas perspektiv. Bloggar Àr inte bara en attraktiv marknadsplats för företag utan ocksÄ för bloggarna sjÀlva som skapar sitt personliga varumÀrke genom att bygga upp den digitala identitet som presenteras i bloggen. SÄledes Àr syftet med vÄr uppsats att bidra till ökad förstÄelse för bloggares preferenser i relationen med företag och varumÀrken, samt hur de vÀljer varumÀrken att beröra i sin blogg utifrÄn sin digitalt konstruerade identitet.För att genomföra vÄr studie har vi valt en kvalitativ metod med en abduktiv ansats dÀr vi har genomfört semistrukturerade intervjuer med sju populÀra bloggare i Sverige.

Kvinnor Àr tysta och mÀn avbryter : En studie om hur mÀn och kvinnor kommer till tals i SVT:s program Debatt

In this study we have examined how men and women are heard on Sveriges Televisions program Debatt. Debatt broadcast on Sveriges Televison which is a public service broadcaster. Through the use of a quantitative content analysis and a dialogical approach, we have documented how many men and women who speak, how they speak, how long they have the word and the subjects they will be heard in, in the program Debatt. We have investigated the ten last broadcast programs from the fallseason 2011. Every program is 45 minutes long and contains from two to three discussiontopics each time. By categorizing our survey and enter the result in four different tables, we found that the majority, 63%, of those that are heard are men.

Orala problem vid Parkinsons sjukdom

Parkinson's disease is a progressive degenerative neurological disorder. In Sweden there are 15 000-20 000 individuals affected by the disease.The aim of this study was to investigate the prevalence of oral diseases in individuals with Parkinson's disease. The material for the literature review was gathered in the medical database PubMed. Keywords used for the data research were ?Parkinson?s disease?, ?oral diseases?, ?dry mouth?, ?gingivitis?, ?caries? and ?periodontitis?.

UttalssvÄrigheter i svenska som andrasprÄk hos personer med thailÀndsks som primÀrsprÄk

The intention of this study is to compare difficulties of Swedish pronunciation of five  second-language learners with Thai as mother tongue. Thereafter make a comparison with previous research in pronunciation difficulties in people with the same primary language to see if the deviations are similar. I used both recorded material/recordings which I analyzed as well as experiences from pronunciation training that I observed at SFI. The pronunciation difficulties were documented and entered in tables. The recordings consist of 25 Swedish words and a text performed by five informants. In my study, you can distinguish a pattern in my five informants pronunciation difficulties complying with Bannert informants who also have Thai as primary language.

Att marknadsföra kunskap : En studie av utbildningssektorn ur ett kommunikationsperspektiv

Marketing of education is a phenomenon which has been developed throughout the increasing competition within the educational sector. The focus of this paper is the marketing made by upper secondary schools (grade 10-12) in Stockholm. The competition in this area is increasing partly due to the growing number of private schools. However, this is a phenomenon seen only in larger cities with several schools available. There are over 170 upper secondary schools in Stockholm and the students freely can choose among these.

Ungdomars musikvanor : En studie i hur och var svenska ungdomar upptÀcker och konsumerar musik ur ett mottagarperspektiv.

This essay is a study of the various attitudes and behavioral habits for music consumption and discovery of new music amongst young people in Sweden from a receivers perspective. The aim of the study is to review and map out the current trends, habits and cultural views on music consumption. An online survey was posted and spread on Facebook with 195 respondents as a result. The analyzed result and conclusions of the survey was then to be of use for understanding how to market and spread new music more efficiently. The study showed that there are three dominating sources of music for youth in Sweden.

"Varför kommer du inte tillbaka?" : En studie om avgörande faktorer latent lojala privatkunder (B2C) pÄ ett stadshotell i en smÄstad

Denna uppsats Àr en kvalitativ fallstudie dÀr vi undersökt ett stadshotell i en mindre stad i Mellansverige. PÄ hotellet har vi identifierat ett problem med latent lojala kunder, det vill sÀga kunder som Àr nöjda med sin vistelse och som sprider positiv word-of-mouth men vÀljer att inte Äterköpa, med andra ord, kommer kunderna inte att Äterkomma till hotellet. Studien har genomförts med hjÀlp av kvalitativa telefonintervjuer, med tolv utvalda latent lojala gÀster frÄn hotellet, dÀr syftet var att undersöka samt förklara bakomliggande faktorer till latent lojala kunder. Centralt för lojala kunder Àr att de upplever ett unikt vÀrde hos en leverantör, som inte andra leverantörer erbjuder. UtifrÄn fyra valkriterier: tekniska, ekonomiska, sociala och personliga har vi analyserat intervjupersonernas svar i vÄr empiriska studie.

Imageination: En uppsats om imageöverföring inom sponsring och Event Marketing

There are two main reasons for why companies engage in sponsoring and Event Marketing; affecting the brand awareness and/or the image of the brand. Historically the main focus within the research field has been on how sponsoring and Event Marketing can create and achieve high brand awareness. More research regarding the image transfer from event to brand has been requested and this study is to be considered as an attempt to begin filling this gap. Today we see more and more brands choosing to arrange their own events; hoping to attain a more direct connection between the event and the brand. This trend raises questions such as - Do brands arranging their own events receive more image transfer from event to brand compared to brands sponsoring the same kind of event? - Are there any differences between an established well-known brand and a new unknown brand? - Will an event fully owned by a brand attract more or less people than an event arranged by someone considered to be less biased? These are some of the questions asked and answered within this thesis.

Kunden som varumÀrkesskapare

The purpose of this study has been to examine how customers, by interacting with each other, can communicate and create the image of a brand. We find this topic to be relevant since there are no previous studies conducted concerning the customers influence on the brand image. Our ambition has been to describe in what ways and to what extent the customer can affect and influence the brand image by communicating with other customers. To fulfill our purposed we have targeted three important questions which are:? In which ways can the customer affect the communicated image of a brand?? To what extent can the customer influence the brand image and the perceived value?? Who has control over the brand, the customer or the company?For this study we have used a qualitative approach in which we have conducted eight personal interviews with brand consultants and the editor of the magazine Dagens Media which has given us the foundation for our analysis.

En deal om dagen - En kvantitativ studie om hur konsumenter uppfattar varuma rken som promotas genom dagliga deals

The relatively new phenomenon of daily deals has had an amazing explosion of growth during recent years. The concept relies on offering deeply discounted products and services that a number of customers must buy in order to acquire this discounted service. Companies spend valuable resources on marketing to get customers but the effects of daily deals on the brand do not have empirical evidence. What is the customers' attitude towards companies that communicate through daily deals How is their intention to buy from that company affected This is what is the main purpose of this study. To examine how customers perceive a company, in terms of attitude toward the brand and buying intentions, when the company markets through daily deals compared to more traditional promotion.

Vikten av kundrelationer i mindre tjÀnsteföretag

Studiens problemstÀllning lyder som följer: Hur bygger, behÄller mindre tjÀnsteföretag kundrelationen samt hur personalen pÄverkar relationen? Syftet med studien Àr att söka reda pÄ existerande teori kring Àmnet kundrelationer, samt beskriva hur ett mindre tjÀnsteföretag agerar för att skapa en sÄ god kundrelation som möjligt. Studien kommer Àven att resultera i ny kunskap inom Àmnet kundrelationer. I studien anvÀndes en kvalitativ metodansats samt primÀr- och sekundÀrdata. För att kunna gÄ pÄ djupet i den kvalitativa metodansatsen valdes olika kriterier ut genom en mindre enkÀtundersökning.

Nominalfrasers inverkan pÄ Ätervinningseffektiviteten i ett probabilistiskt IR-system

The purpose of this study is to examine the difference between three query strategies with respect to retrieval effectiveness. The thesis aims at examining how two types of noun phrases containing a modifier to the head word, which is a noun affect the retrieval performance with regard to recall and precision. The noun phrases in the thesis are of two types: 1) noun phrases containing a modifier to the head word (which is a noun) and which are not dictionary phrases (NF) and 2) dictionary phrases. Both types of noun phrases in this thesis contain at least two words. The queries were executed in Query Performance Analyser, QPA, containing the InQuery system and a sub collection of TREC-Uta documents with its topics.

Evenemangs betydelser för företag och organisationer inom turismindustrin : En studie i hur hotell pÄverkas av evenemang

Denna studie behandlar fenomenet om, och i sÄ fall hur, genomförandet av evenemang pÄverkar hotell som Àr belagda pÄ samma destination som evenemanget arrangeras. Fokus i denna studie ligger pÄ hur evenemangen Ironman samt GuldAgility har pÄverkat hotellet Best Western Plus Kalmarsund Hotell, pÄ destinationen Kalmar.Syftet med studien har varit att undersöka om hotells omsÀttning och belÀggning samt marknadsföring och varumÀrkesskapande pÄverkas av arrangerandet av olika evenemang pÄ destinationen dÀr verksamheten sker. I studien diskuteras Àven i vilken utstrÀckning hotellet i frÄga gynnas av sitt deltagande i evenemang. Vad som framgÄr i studien Àr att bÄde omsÀttning och belÀggning för Best Western Plus Kalmarsund Hotell pÄverkas positivt vid arrangerande av större evenemang för en destination med Kalmars storlek. Vid valet av deltagandet i de specifika evenemangen har Best Western Plus Kalmarsund Hotells varumÀrke stÀrkts i och med att de vill ses som ett idrottshotell.

Elevers förestÀllningar om vattnets kretslopp och vÀxtens liv : Har eleverna tillrÀcklig kunskap inom dessa omrÄden för att diskutera hur miljöförstörning pÄverkar vatten och vÀxter?

The purpose of this investigation is mainly to study if pupils have enough knowledge concerning the water cycle and the life of the plants?, and what kinds of household word they have, to discuss pollution within these areas. I also studied how the pupils? knowledge are holding up against what the course-plans says, since it have come to light by other investigations that knowledge are insufficient within the nature-oriented (No) subject in school.The survey has carried out on 28 pupils in a 5th grade, with help of a questionnaire survey. Their teacher has been interviewed and I have studied their local course-plans and also the pupils? schoolbooks in No.The result of the questionnaire survey indicates that the pupils had insufficient knowledge within the areas of plants? life and pollution, something their teacher had a presentiment about.The conclusion is that they need to go out more often in the nature and see how the plants and the environment are affected by different factors.

Att skapa uppmÀrksamhet pÄ turismmarknaden : En studie om Trosa Rederi AB:s kommunikationskanaler

Sammanfattning- Att skapa uppmÀrksamhet pÄ turismmarknaden ? En studie om Trosa Rederi:s kommunikationskanaler Datum:30 maj, 2012 NivÄ:Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution:Akademin för hÄllbar samhÀlls- och teknikutveckling, HST, MÀlardalens Högskola Författare:Anna Andersson, Malin HÀllblad och  Lina Wahlén Lindqvist28 november 1989, 2  september 1990, 21 februari 1988 Handledare:Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord:Kommunikationskanaler, uppmÀrksamhet, kostnadseffektivitet, turism, pÄverkan. Syfte:Syftet med studien Àr att undersöka hur Trosa Rederi, genom kommunikationskanaler, kan skapa uppmÀrksamhet kring sitt varumÀrke hos sin mÄlgrupp. FrÄgestÀllningar:Vilka kommunikationskanaler bör Trosa Rederi anvÀnda för att skapa uppmÀrksamhet kring sitt varumÀrke hos sin mÄlgrupp, med hÀnsyn till företagets ekonomiska situation?Hur bör företaget anvÀnda kommunikationskanalerna för att skapa uppmÀrksamhet kring sitt varumÀrke hos sin mÄlgrupp? Metod:Studien var av kvantitativ karaktÀr dÀr intervjuer med företagsledarna bidrog till fakta om företaget och en marknadsundersökning lÄg till grund för undersökningen av mÄlgruppens medievanor. Resultaten av undersökningen analyserades sedan mot den teori som samlats in genom sekundÀr datainsamling i form av litteratur, vetenskapliga artiklar, elektroniska kÀllor och andra avhandlingar. Slutsats:Den genomförda studien pÄvisar vikten av att anpassa ett turismföretags kommunikationskanaler till mÄlgruppen. Studien har Àven visat vilka kommunikationskanaler Trosa Rederi bör anvÀnda; annonser i dagstidningar, Word of Mouth, broschyrer, PR, samarbeten och sökmotoroptimering, samt hur dessa kostnadseffektiva kanaler bör anvÀndas för att lyckas skapa uppmÀrksamhet om sitt varumÀrke hos mÄlgruppen..

<- FöregÄende sida 19 NÀsta sida ->