Sök:

Sökresultat:

863 Uppsatser om Word-­of-Mouth - Sida 17 av 58

Den personliga kreativiteten: Kreativitet Àr vad du uppfattar och beror pÄ dina egna erfarenheter

Previous research within the field of advertising creativity has been based on the point of view of professional advertisers, deciding the norms of creativity without wondering how consumers define creativity. Thus, the main purpose of our thesis has been to investigate which dimensions advertising creativity consists of and the driving forces behind them. All based on a consumers? point of view. The secondary purpose has been to show how creativity affects efficiency through purchase intentions and Word- of-Mouth.

Makten pÄ andra sidan datorskÀrmen : En studie om bloggens makt pÄ unga kvinnors upplevda köpintentioner

Antalet bloggar vÀxer och lÀsarantalet för bloggar likasÄ, framför allt har en ökning mÀrkts hos unga kvinnor (Findahl, 2011). Att blogglÀsandet har ökat medför att lÀsaren sÀtter sig sjÀlv i en situation dÀr de kan utsÀttas för pÄverkan, bÄde i form av bloggtext samt reklam i form av annonser. FrÄgan Àr om det nya bloggfenomenet nu kommer att ta över som en ny marknadsföringskanal gentemot de traditionella annonsreklamerna. Kommer de personliga blogginlÀggen att pÄverka mer Àn traditionell reklam?Syftet med denna studie Àr dÀrför att undersöka om unga kvinnor upplever att deras köpintentioner pÄverkas av bloggar.

Kommunicerad Talang : KartlÀggning och utvÀrdering av Talang 2010Žs externa kommunikation

This thesis will explore how swedish Talang 2010 used their strategic communication in Kalmar and Stockholm and how the effect of this work was shown in the two cities. With a focus on how the sender was working with the external communication in the two cities, the heart of the research was studying Talang 2010?s communication strategy in these two contexts. The research was made with surveys during two audition days in Kalmar and two days in Stockholm. The competitors, the audience and the general public were answering different surveys but with the same base to study the effect.

Varning! Effekter av varningar i printreklam.: Effekter av varningar i printreklam

The purpose of warning labels used by governments is to decrease consumption. In Sweden, the mandatory warning labels are designed according to statutory guidelines, and not according to research on attention-grabbing graphic elements. This results in a belief that the attention toward the warning labels is poor. An extensive experiment underlies this study, which has the purpose of providing insights to the effects that warnings, warning design, and warning content has on attention, attitudes and behavior in print ads. The study shows that, even though the standard design and content has lost much of its potential to communicate the warning, it gains more attention compared to a warning label with new design and content.

PĂ„visande av Helicobacter spp hos hund : en metodologisk studie

The purpose of this study was to develop a reliable molecular-genetic method to determine the different species of helicobacter in dogs. The study is part of a larger project to map the prevalence of Helicobacter spp in healthy and sick dogs in Sweden, and to determine the possible connection of Helicobacter spp infection with gastrointestinal diseases in dogs. Several published studies have reported on the prevalence of Helicobacter spp in dogs. The problem is that three of the most common species are so alike that a 16SrRNA-PCR with sequencing is not able to differentiate between them. In this study, DNA has been purified from samples and then a Multiplex PCR has been performed. Multiplex PCRs use multiple primers in one single PCR.

NÄgot gammalt, nÄgot nytt, nÄgot lÄnat? : Viral marknadsföring ur ett dynamiskt perspektiv

Viral marknadsföring har pÄ senare tid blivit allt mer uppmÀrksammat dÄ mÄnga har insett fördelar med att kommunicera sitt varumÀrke via sociala medier. Idag kan ett budskap spridas oerhört snabbt via olika kommunikationskanaler och dÀrmed skapa en "snackis", vilket naturligtvis Àr ett önskvÀrt lÀge för företagen. Det innebÀr dock inte att denna spridning Àr lÀtt att uppnÄ. För att ett innehÄll ska bli viralt mÄste det helt enkelt förtjÀnas. Termen "viral marknadsföring" och dÀrmed dess anvÀndning kan upplevas som tvetydig dÄ nÄgra anser att det Àr möjligt att i förvÀg utforma en viral kampanj medan andra menar att det aldrig i förvÀg gÄr att veta om nÄgonting kommer att bli viralt eller ej.Idag flyter Àven vÄr fysiska yta samman med den digitala vilket skapar en dynamisk miljö som företag Àr verksamma inom och som vidare leder till att det krÀvs ett nytt förhÄllningssÀtt för att kunna möta denna dynamik.

PrisjÀmförelsesajters betydelse för e-handlare och deras konsumenter : En studie av prisjÀmförelsesajters roll i samspelet mellan Internerbaserade ÄterförsÀljare av hemelektronik och deras konsumenter

Det finns idag ett vÀldigt stort urval av ÄterförsÀljare som agerar pÄ Internet och dessa kan vid en första anblick te sig vÀldigt svÄra att överskÄda för konsumenter inför ett köp. PrisjÀmförelsesajter finns dÀrför som en konsumentguide som med sina sökfunktioner snabbt hjÀlper konsumenter att hitta ÄterförsÀljare med de billigaste priserna samt Àven tillhandahÄller information om sÄvÀl produkter som ÄterförsÀljare. Uppsatsen syftar till att studera prisjÀmförelsesajternas roll i samspelet mellan ÄterförsÀljare och konsument pÄ den Internetbaserade marknaden för hemelektronik. Den kvalitativa studien grundas pÄ intervjuer med de tvÄ marknadsledande prisjÀmförelsesajterna, PriceRunner och Prisjakt, samt intervjuer med tre ÄterförsÀljare inom detta branschsegment, CDON, Expert och Kameraexperten. Intervjuerna analyseras med hjÀlp utav en analysmodell dÀr vi kopplat samman flera olika marknadsföringsteorier.

ServiceförvÀntningar hos kunder ? En jÀmförande studie mellan Acne och H&M

Denna uppsats behandlar service, ett fenomen som har vÀxt sig starkare de senaste Ärtiondena och som har kommit att bli ett avgörande verktyg för mÄnga företag för att kunna skapa marknadsfördelar. Att ett företag förvaltar mötet dem och kunden emellan pÄ bÀsta sÀtt Àr ofta en kritisk faktor för att fÄ kunden att ÄtervÀnda till butiken Àven nÀsta gÄng. Vissa företag Àr mer och andra Àr mindre beroende av ett bra servicesystem och dÀrför Àr syftet med denna uppsats att undersöka huruvida serviceförvÀntningarna hos tvÄ olika kundgrupper liknar eller skiljer sig frÄn varandra. Kundgrupperna som valts ut tillhör konfektionsföretagen, H&M som Àr en kedja i lÄgprissegmentet och Acne som Àr ett företag i högprissegmentet. FrÄgeformuleringen som besvaras i uppsatsen gÀller som följer: Hur skiljer sig H&M-kunden frÄn Acne-kunden i sina förvÀntningar pÄ service i butik? För att besvara frÄgestÀllningen anvÀnds en kvantitativ metod en sÄ kallad muntlig strukturerad intervju som Àr riktad mot de tvÄ kundgrupperna.

 E-freight Effektivisering av fraktflygbranschen genom elektronisk dokumenthantering

Titel: Val av revisor - Vad revisionsbyrÄer kan tÀnka pÄ vid marknadsföring av sina tjÀnster till mindre aktiebolagBakgrund: Revisionsmarknaden Àr under förÀndring i dag, framförallt hos de mindre aktiebolagen. I och med förÀndringen kommer troligtvis konkurrensen öka bland revisionsbyrÄerna och klienterna fÄr ett högre vÀrde. UtifrÄn det hÀr Àr det av intresse att ta reda pÄ vad mindre aktiebolag har för preferenser vid val av revisor och hur revisionsbyrÄer kan tilltala och behÄlla klienter.Syfte: Syftet med studien Àr att fÄ en bild av hur revisionsbyrÄer kan marknadsföra sig för att tilltala de mindre klienterna. För att kunna gör det kommer vi presentera resultatet av undersökningen om varför mindre aktiebolag vÀljer den revisor de gör. Vi kommer Àven undersöka hur mindre aktiebolag ser pÄ en revisors arbetsuppgifter i framtiden.AvgrÀnsningar: Studien riktar sig mot aktiebolag i EskilstunaomrÄdet med en omsÀttning pÄ mellan 10-25 miljoner.Metod: Metoden som anvÀnts Àr en kvalitativ metod dÀr fem personliga intervjuer har genomförts.Slutsatser: Det revisionsbyrÄer bör tÀnka pÄ vid marknadsföring Àr att fokusera pÄ en bra image och relation genom word of mouth.

Dold marknadsförings effektivitet i sociala media

In this paper the authors examine three questions: 1) Is stealth marketing messages posing as status updates on Facebook a more effective way of advertising than traditional web banners? 2) What impact has learning about stealth marketing practices in social media on consumer attitude and post purchase behaviour? And finally 3) Will different generations respond differently to these questions?Our findings show that stealth marketing in social media is not more effective than traditional web banners. Furthermore, the result indicates that when consumers find out about stealth marketing practices it will have a negative impact on future purchase intensions and brand image. Most consumers will also have strong feelings of being deceived, which could instigate harmful post purchase behaviour such as negative word-of-mouth and possibly, based on some earlier cases, boycotts.The result of our research shows that the brand perceptions and future purchase intentions of Generation Y, persons between 18 and 30 years of age, are affected in a less negative way than the brand perceptions and future purchase intentions of older generations when finding out about stealth marketing practices in social media. However Generation Y:s reaction is still negative and they do consider traditional web banners to be more credible than status updates on Facebook.

Word sense disambiguation med Svenskt OrdNĂ€t

In information retrieval there is a problem with ambiguous words. To solve this problem word sense disambiguation WSD is used. Few studies combining information retrieval and word sense disambiguation have been conducted with Swedish words. The purpose of this thesis has been divided in two. The first purpose was to examine Swedish information retrieval and disambiguation in the query phase.

En jÀmförelse mellan fyra olika metoder för identifiering av individer med muntorrhet - en pilotstudie

There are several ways to identify individuals with dry mouth, but there are few studies made in which the different methods have been compared with each other.The aim of this pilotstudy was to compare different methods for identifying individuals with dry mouth. Fifty individuals aged 50 to 75 years were included in this studie. These where randomly chosen among patients at the dental clinic at Kristianstad University College. Four different salivary measurements were conducted: 1) collection of unstimulated saliva, 2) collection of stimulated saliva, 3) the so called ?mirrortest?, and 4) analyse using cottonrolls.

En ökenstorm i Sverige - Hur kan företag hantera förÀndrade förutsÀttningar i ett mÄngkulturellt samhÀlle?

PROBLEM: En demografisk förÀndring i form av en ökad kulturell heterogenitet har pÄ kort tid Àgt rum i Sverige liksom i mÄnga andra lÀnder. Idag har nÀstan 2 av 9 miljoner invÄnare i Sverige invandrarbakgrund. NÀr företag arbetar med marknadsföring förbises ofta betydelsen av skillnader i form av sprÄk och kultur som följer grupper med invandrarbakgrund. SYFTE: Syftet med uppsatsen Àr att skapa hypoteser rörande om företag i sin marknadsföring kan anvÀnda specifika strategier för att nÄ individer och grupper med invandrarbakgrund pÄ den svenska marknaden. METOD: Den övergripande metoden som anvÀnts Àr en fallstudie dÀr Folksam varit huvudobjekt.

Val av revisor : Vad revisorer kan tÀnka pÄ vid marknadsföring av sin tjÀnster till mindre aktiebolag

Titel: Val av revisor - Vad revisionsbyrÄer kan tÀnka pÄ vid marknadsföring av sina tjÀnster till mindre aktiebolagBakgrund: Revisionsmarknaden Àr under förÀndring i dag, framförallt hos de mindre aktiebolagen. I och med förÀndringen kommer troligtvis konkurrensen öka bland revisionsbyrÄerna och klienterna fÄr ett högre vÀrde. UtifrÄn det hÀr Àr det av intresse att ta reda pÄ vad mindre aktiebolag har för preferenser vid val av revisor och hur revisionsbyrÄer kan tilltala och behÄlla klienter.Syfte: Syftet med studien Àr att fÄ en bild av hur revisionsbyrÄer kan marknadsföra sig för att tilltala de mindre klienterna. För att kunna gör det kommer vi presentera resultatet av undersökningen om varför mindre aktiebolag vÀljer den revisor de gör. Vi kommer Àven undersöka hur mindre aktiebolag ser pÄ en revisors arbetsuppgifter i framtiden.AvgrÀnsningar: Studien riktar sig mot aktiebolag i EskilstunaomrÄdet med en omsÀttning pÄ mellan 10-25 miljoner.Metod: Metoden som anvÀnts Àr en kvalitativ metod dÀr fem personliga intervjuer har genomförts.Slutsatser: Det revisionsbyrÄer bör tÀnka pÄ vid marknadsföring Àr att fokusera pÄ en bra image och relation genom word of mouth.

Allt löser sig, bara vi finns pÄ Facebook. : En kvantitativ studie om hur svenska FacebookanvÀndare i Äldrarna 16-25 interagerar med företag pÄ den sociala nÀtverkssajten.

Because social media is personal and reaches users directly, it has become an important means of communication for companies trying to reach out to their audience (Nygren & Wadbring, 2013). Especially the possibility of interactivity has been discussed as social media's big advantage. But how much two-way communication is actually possible on social media? This is a quantitative study that focuses on how Swedish Facebook users in the ages of 16-25 interact with companies on the social network. The aim was to contribute with increased information and knowledge about how the users mentioned above interact with the companies as well as how the users perceive the companies communication and presence on Facebook.

<- FöregÄende sida 17 NÀsta sida ->