Sök:

Sökresultat:

876 Uppsatser om Word decoding - Sida 49 av 59

Giveaways: ett lyckosamt kommunikationsverktyg med etiska konsekvenser : en studie om Event Marketing och Giveaways

Consumers today seek added value to the ordinary products/services that companies are offering. Consumers must get their emotional need satisfied - a need for experiences worth remembering. At the same time, the consumers are engaged in ethics and morals. Companies use events frequently as a marketing approach to meet the customer?s demand of added value.

"Det är det största beviset på kärlek, att lämna bort för att skapa ett bättre liv" : En kvalitativ studie om att vara internationellt adopterad

I meet in my work as art teacher many students of different descent, were they, or their parents, have different school experience than the Swedish. This, in combination with therecent discussion after the Muhammad caricatures about the banning of images in Islamic religion, made me curious to study what art education in a Muslim country looked like. I went to visit the Maramra Egitim Köyü school in Istanbul, Turkey, and especially their art classesfrom grade five to eight, which are the same age of students that I have been working with thelast ten years. This was my first visit to Turkey.The question I ask is: What does the practice of Turkish art education look like, using the Marmara school as an example. Which discourses can I identify in the art teacher practice? What surprised me the most was the frequent visual exposure of the founder of the Turkishstate, Kemal Atatürk.

Klicka här för gemenskap : Hur interaktivitet skapar engagemang och lojalitet

Digital marketing has been changing continuously and rapidly since the introduction of Web2.0 ten years ago (Lin, Li, Deng, & Lee, 2013). Companies are now engaging their users intheir digital marketing by providing with interactive contents in digital campaigns. The digitalcampaigns are getting more converge with SNS (social networking sites) in order to let the usershare the content with others and therefore the e-WOM (electronic word of mouth) helps thecompanies digital campaigns to be shared by more users (Moran, Muzellec, & Nolan, 2014).The interactive content in the digital campaigns have shown to provide for engaged users andtherefore leads to loyal users. The reason for this has its roots in the culture of consumptionthat has brought our everyday consumption to a whole new level where we no longer justconsumes a product, we are the brand (Davis, 2013).The study, Click here for solidarity, aims to explain the interactive phases and rhetorical elementsthat companies use to engage the user to interact with the content of the digital campaigns.The study is based on four digital campaigns in four different market areas in order to providewith an overall picture of how companies work with interactive and rhetorical elements. Thusthe study falls into the area of marketing and branding.

Tillämpning av Teckal-undantaget på kommunägda aktiebolag. Fallstudie av Göteborgs stad och Gryaab AB

In this essay the aim is to look at difficulties in preservation of buildings in general, andespecially the ones of the modernist era. To navigate in this huge field the study is narroweddown to take place in Finspång, a small Swedish town. In Finspång there was a swimmingpool facility built in 1967. In 2003 the facility was closed down due to its unusable conditionsand then after seven years with discussions of different plans about what to do with thefacility it was demolished in 2010. This case is the base in the essay, and why it was notpreserved.The purpose of this essay is to look at what the people in Finspång think about preservation ofbuildings with the demolished swimming hall facility as base, and what impact materiality hason questions regarding preservation, cultural heritage, memory and history.

Relationsskapande marknadsföringsåtgärder : En studie om detaljhandelns verksamhet kring kundlojalitetsbegreppet

Efter genomförd forskning har författarna till denna uppsats konstaterat att det finns problem på den svenska marknaden. Allt större kedjor etablerar sig och småbutiker får allt svårare att överleva. Dock finns det möjlighet för småbutikers överlevnad och det är bland annat förstärkt lojalitet, vilket är huvudbegreppet för denna uppsats.  Den sammanfattade teoretiska modell som lyfts fram genom teoretisk referensram indikerar på att det finns två led av lojalitet, beteendemässig och attitydmässig lojalitet. Den beteendemässiga lojaliteten har en inverkan på butikens lönsamhet och den attitydmässiga lojaliteten ligger till grund för återkommande kunder. Författarna av denna uppsats kan genom utförd forskning fastställa att en kombination mellan attitydmässig och beteendemässig lojalitet både skapar och förstärker kundlojalitet.

"Jag tycker det är en snäll typ av marknadsföring" : - En kritisk diskursanalys om content marketing i podcasts.

The aim of this study was to investigate in what way content marketing can be understood through podcasts as an alternative marketing tool. The material which the study was based on is Ölpodden, a podcast initiated by Carlsberg Sweden. The study intended to shed light on the interdiscursivity that emerges when brands are communicated through podcasts. Another aim was to understand how relationships and identities are constructed through the podcast by examining its intended audience. In order to achieve this a critical discourse analysis was used as both underlining theory and comprehensive method.

Sex i skolbiblioteket : Kunskap, makt och konstruktionen av sexualitet på svenska skolbibliotek

The purpose of this essay is to investigate the construction of sexuality in Swedish school libraries through the lens of Foucault?s concept of power/knowledge. Five libraries were investigated, using two kinds of method: discourse analysis of titles, classification codes and subject headings of sex education materials, and qualitative interviews with librarians working at each of the libraries. Most sex education materials were classified within the medicine section, illustrating the continued authority of medical discourse in matters concerning sexuality. Books for younger audiences were often written for either boys or girls, reproducing a binary understanding of gender.

Begärets erotiska identitet : Queera tendenser i språk och bild hos Marguerite Duras

The aim of this thesis has been to discuss whether remainders of colonial influences exist within the UN's definition of torture or not. The discussion has been presented from a postcolonial point of view, in dialogue with contemporary power critical theorists. In order to raise awareness of a potential colonial influence, the following questions were intended to be answered:?                                        Are there any reasons, if so ? which ones, to regard the UN's definition of torture as a colonial project? And;?                                        To what extent is the term ?inhumane? limiting for the prohibition against torture from a postcolonial perspective?One of the most central arguments of the chosen theories is that the term ?inhumane? evokes prejudices that a racializing apparatus within the social norms of the UN automatically produces. These prejudices are, according to the theorists, influenced by images of people in non-western and non-secular (especially muslim) societies as more prone to exercise ?violence? and ?cruelty? towards their own citizens as well as towards the population of the world in general.

Facebook och den globala världen

Syftet med denna uppsats har varit att undersöka hur svenska små- och medelstora företag anpassar sig till de marknadsförhållanden som råder inom Afrikas Bottom-of-the- Pyramid. Studien har följt en kvalitativ forskningsmetod samt tillämpat fallstudie som forskningsstrategi. Detta för att erhålla en djup insyn i företagens agerande och hur de anpassat sig för att vara förmögna att företaga på en marknad vars förutsättningar inte är i närheten av idylliska.Studiens teoretiska utgångspunkt implicerar huvudsakligen Bottom-of-the-Pyramid konceptet, konkurrensstrategi, kooperativ strategi, nätverk, affa?rsrelationer samt de fyra A:na. Vidare redogörs fyra fallföretags upplevelser från BoP-marknaden i empirin; varför valde de denna marknad, vilka möjligheter ser de den besitter, vilka krav har den ställt på dem och hur har anpassningen till denna marknad gått till.I analysen förenas vår teoretiska referensram med det insamlade empiriska data där de ställs gentemot varandra i en diskussion kring i vilken utsträckning teorin stämmer överrens med empirin.

Fonologisk bedömning baserad på bildbenämning jämfört med spontantal av barn med fonologisk språkstörning

In a phonological assessment, the aim is to obtain systematic and reliable data of a child's speech output, which can then serve as a basis for a decision on an appropriate intervention (Wolk & Meisler, 1998). Whether phonological assessment should be derived from an analysis of picture-naming or a conversation with the child, and whether the two methods for elicitation generate equivalent results, has been debated among clinicians and researchers for an extended time (Masterson, Bernhardt & Hofheintz, 2005).The aim of the present study was to compare two methods of speech elicitation for phonological assessment: spontaneous conversation and picture-naming, respectively. In the study, the procedures have been used when assessing children with phonological disorders as well as children with typical language development. The results are presented using two levels of phonological analysis; degree of phonological impairment, in terms of percentage of phonemes correct (PPC), and type of phonological impairment, in terms of phonological simplification processes. Eighteen (18) children participated in the study, nine (9) with phonological impairment (age 3;10 ? 5;11), and nine with typical phonologic development (age 3;2 ? 4;6).

Varumärkesstrategi : Användandet av kända personer i reklam i varumärkesbyggande syfte

I dagens läge då konkurrensen för de större företagen är en global företeelse blir jakten på kostnader av primär art. Ett sätt att minska dessa är att flytta tillverkningen till ett lågkostnadsland. Allt fler svenska företag har eller kommer inom en snar framtid att expandera sin verksamhet utanför Sveriges gränser. Electrolux är redan där. Det har dock i studier fastslagits att företag som starkt förknippas med ett visst land kan lida förluster i status i folks uppfattning om deras produkttillverkning flyttas till ett lågkostandsland.

Därtill är jag nödd och tvungen : En fokusgruppsstudie om distriktssköterskans erfarenhet av läkemedelsdelegering i hemsjukvård

AbstractBackground. The need for drugs delegation is increasing as more and more sick people are cared for at home and too few nurses working in home health care. Because of this, the number of delegations per nurse is often unacceptably high.Aim. The aim of this study was to describe the public health nurses´ experience in drugs delegation to home care staff in home care.Method. In this study a qualitative method with an inductive approach was used.

User comments: Availability and Utilization in Online News Affiliated with Local Daily Press

User comments:Availability and Utilization in Online News Affiliated with Local Daily PressAuthor: Susanne AlmgrenSupervisor: Mats EkströmConstituent: Dagspresskollegiet (Annika Bergström/Ingela Wadbring)Course: Term Paper in Media and Communication StudiesTerm: Spring Term 2012Pages/word count: 91 pages / 38 334 wordsObjective: To examine the users availability to the user comment feature and how theusers utilizes the user comment feature in the context of an online news site affiliatedwith local daily press.Method: Mixed methods approach, content analysis and discourse analysisMain result: In this context, three out of four news stories (76.5 percent) has beenallocated with the user comments feature. The highest availability to the user comment feature was found in news themes covering sports and entertainment, followed by financial news. News stories lacking the user comment feature weremainly found in news themes concerning crimes and accidents. The user comment frequencies are not normally distributed along news stories. On the contrary, 62 percent of the news stories did not get any user comments at all.

Trygghetsskapande design av Mörby stadspark :

The purpose with this thesis is to investigate how to design a urban space so that it is experienced safe and how to implement this at an actual site. Knowledge on the subject has been gathered through litterature studies and interviews with experts. Through an analysis of the site with surroundings and studies of projects with similar problems, practical actions have been observed. Part taking in the municipalities planning process has given insight in the projekt as an whole and the interests of different parties. There are many different opinions about what the word safety means. It is a feeling depending on situation, that is affecting our daily behaviour.

Att göra konst är inget hokus pokus : Om att göra en konstnärlig process begriplig och användbar i en undervisningskontext

Teknikutvecklingen har möjliggjort stor spridning av budskap och med kommunikation över Internet skapas nya möjligheter för interaktion mellan företag och konsumenter. Framväxten av smartphones har också gjort att många idag alltid har tillgång till både kamera,internetuppkoppling och bildskärm. Detta är också de förutsättningar som gjort Instagram till ett av de största och snabbast växande sociala medierna. På Instagram kan företag dela bilder med innehåll som de vill förknippas med och dra nytta av den virala spridning som kan uppstå.Möjligheten till spridning kan även utgöra en risk då företagen är rädda för negativ publicitet.Denna uppsats har därför som huvudsyfte att undersöka vad företag har att tillföra i värde respektive riskerar i sitt varumärkesbyggande genom att vara aktiva på Instagram.Teoribildningen som används för att analysera och utvärdera varumärkens närvaro på Instagram är kopplade till Brand Equity, Word-of-mouth, Integrerad och Viral marknadsföring. Metoden som använts i studien är en innehållsanalys av det material som publiceras på Instagram av både företag och privata användare.

<- Föregående sida 49 Nästa sida ->