Sök:

Sökresultat:

1556 Uppsatser om Word book - Sida 35 av 104

Den trojanska bloggen : Bloggreklam, en effektiv marknadsföringskanal?

Purpose  The purpose of this paper is from a consumer perspective analysis whether or not blogs are affecting a customer?s purchase behaviour to a larger extent compared to traditional marketing methods through TV commercials. Additionally, within the scope of this try to identify the type of consumers that are more influenced to a purchase decision by blog contents compared to others.Methods Through a quantitative approach this study will examine the effectiveness of advertising in blogs. A survey was used in order to collect data where the respondents corresponded to the population in Sweden in the ages 15-79. Initially the size of the blog audience was estimated and thereafter it was examined how many of these that were affected towards a purchase decision by blogs.

YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal?

Titel: YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal? Seminariedatum: 2008-01-18 Ämne/kurs: Attraktion och Repulsion Marknadsföring, FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15hp. Författare: Björn Widerström och Joakim von Stockenström Handledare: Björn Carlsson och Roland Knutsson. Nyckelord: YouTube, Internetmarknadsföring, Diffusion of innovation, Word of Mouth, Buzz marketing Syfte: Syftet med examensarbetet är att se vilka förutsättningar det finns för att YouTube ska bli företagens framtidamarknadsföringskanal. Metod: En blandning av kvalitativ och kvantitativ forskningsmetod har använts.

Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ och kvantitativ fallstudie om två svenska livsmedelsföretags kommunikation på Facebook

Syfte och frågeställningar: Syftet är att belysa hur ICA och Lidl kommunicerar och marknadsför sig via Facebook, samt att se huruvida de även använder det för att skapa mer symmetriska band med sin publik. Frågeställningar berör vilka mönster som finns i kommunikationen och hur interaktionerna mellan företagen och de som kommenterade ser ut. Metod och teori: En kvantitativ innehållsanalys och en kvalitativ textanalys har använts i uppsatsen. Materialet består av Facebook-inlägg från respektive företag, samt tillhörande kommentarer. Dessa har analyserats med hjälp av teorier inom kommunikation, marknadsföring, retorik samt tidigare forskning kring inlägg företag lägger upp på Facebook och hur det påverkar läsarens beteende.

Varumärkesbyggande i kreativa näringar: en fallstudie på festivaler

The purpose of this thesis was to illuminate how festivals are building their brand. We aimed to investigate how festivals build their brand equity and how they use their web site as a brand-building tool. In order to understand the brand-building process within festivals, a case study was conducted based on interviews with three respondents from three different festivals. The study has shown that festivals are aware that the brand constitutes an important competitive advantage. They use both online and offline marketing tools in their brand building process.

Vem bryr sig? : Ett kommunikativt perspektiv på fusionen mellan Växjö Universitet och Högskolan i Kalmar

This essay takes the three models from Allison and Zelikow book Essence of decision and applies them on the Swedish defense system. After the cold war the Swedish defense system had to undergo changes to be a more modern defense and be able to defend Sweden against threats. To also be able to cooperate with other countries in peacekeeping operations the Swedish defense had to be reorganized. The solution was to change direction from a defense system that was organized for invasion to instead be a movable defense ready for any challenge in Sweden or abroad. This reorganization will be analyzed according to the three different models..

Fridykcenter - Ett sammarbetsprojekt

What is creativity? Why is it important? How can you stimulate pupils to becomemore creative? These are some of the questions that are studied in this thesis.The discussion is focused on programming as the medium of creativity and theresult is a setup for a course book that teaches programming at the same time asit makes the reader more creative. The results are based on literature study aswell as observations and interviews with teachers and pupils from three differentschools in Stockholm, Sweden. The study shows that gets more important everyday as more and more jobs are replaced by computers and we live in an age ofabundance. The teachers would like the pupils to be more creative but don?tknow how achieve that at the same time as they have to teach them everythingthat they are supposed to know when the course ends..

Fonologi hos svenska 5- och 6-åringar med typisk språkutveckling : Referensmaterial till det fonologiska testmaterialet LINUS

A new phonological test, LINUS, for Swedish-speaking children between the ages of three and seven, has been developed at the speech and language pathology department at Linköping University. The aim of the present study was to create a reference manual for the long version of the new test. The participants in the present study were children between the ages of five to seven in a medium-sized municipality in the Northern part of Kalmar County, Sweden. In total, 124 native Swedish-speaking children (58 girls and 66 boys) with typical language development participated. The children were divided into two age groups, 5;0-5;11;31 and 6;0-6;11;31 years.

Läraren - från ensamvarg till lagarbetare? : En studie av hur lärarrollen har definierats och förändrats i grundskolans läroplaner från 1962 till 2011.

Forming teacher teams is currently the standard way of organizing teachers in Swedish Compulsory Schools. This is the result of a process that started in the 1970s.Traditionally the culture of teaching has been one of isolation. Once the door to the classroom is shut, what happens behind the door is up to the teacher to decide. Over the past thirty years a lot of time has been dedicated to making fundamental changes in the way teachers interact with their colleagues. Today the idea of teachers forming teams is generally accepted but still the core of a Swedish teacher?s job is that of a lone worker.

En feministisk queeranalys av Gerd Brantenbergs Egalias döttrar : Hur språket upprätthåller de heteronormativa strukturerna

The idea of this paper is to try to give the novel of Gerd Brantenberg, Egalias döttrar, another profundity. To take the book to another dimension, by using the theory of Judith Butler, queer, and her criticism of the Monique Wittig?s earlier theories of the subject queer. I examine how the language is used through a queer analysis by performing a closely reading. My position is that the language assumes a heterosexual norm, which is unveiled by queer.

#Varumärken @Instagram : En studie om risker och möjligheter till följd av varumärkens närvaro på Instagram

Teknikutvecklingen har möjliggjort stor spridning av budskap och med kommunikation över Internet skapas nya möjligheter för interaktion mellan företag och konsumenter. Framväxten av smartphones har också gjort att många idag alltid har tillgång till både kamera,internetuppkoppling och bildskärm. Detta är också de förutsättningar som gjort Instagram till ett av de största och snabbast växande sociala medierna. På Instagram kan företag dela bilder med innehåll som de vill förknippas med och dra nytta av den virala spridning som kan uppstå.Möjligheten till spridning kan även utgöra en risk då företagen är rädda för negativ publicitet.Denna uppsats har därför som huvudsyfte att undersöka vad företag har att tillföra i värde respektive riskerar i sitt varumärkesbyggande genom att vara aktiva på Instagram.Teoribildningen som används för att analysera och utvärdera varumärkens närvaro på Instagram är kopplade till Brand Equity, Word-of-mouth, Integrerad och Viral marknadsföring. Metoden som använts i studien är en innehållsanalys av det material som publiceras på Instagram av både företag och privata användare.

Lokala förortstorg/stadsdelscentra : Hur och i vilka former ska de bevaras/utvecklas?

It is a well known archaeological concern that the remains of human bones left from the bronze age and early iron age Scandinavia are not nearly enough to represent the estimated population of the time. Furthermore the bones of each find rarely represent a whole individual. The majority of the bones must have been disposed of somewhere else, possibly scattered in running waters or in the fields, where they have evaporated or are securely hidden from archaeological excavations.This thesis deals with the grave concept and the problem in using a word that is so very clouded by its modern, western meaning. It also offers an alternative explanation to why the bones are handled the way they are and why they are found in such awkward contexts..

Det svenska försvaret : Från förråd till fält

This essay takes the three models from Allison and Zelikow book Essence of decision and applies them on the Swedish defense system. After the cold war the Swedish defense system had to undergo changes to be a more modern defense and be able to defend Sweden against threats. To also be able to cooperate with other countries in peacekeeping operations the Swedish defense had to be reorganized. The solution was to change direction from a defense system that was organized for invasion to instead be a movable defense ready for any challenge in Sweden or abroad. This reorganization will be analyzed according to the three different models..

Autonomi- och enhetsproblematik i Kants tredje kritik

Eftersom den offentliga sektorn blir mer och mer privatiserad väcktes vårt intresse för att studera entreprenörskap inom detta område. Genom att konkurrensutsätta olika delar inom den offentliga sektorn öppnar det upp för nya privata aktörer. Vi intresserade oss för vårdmarknaden och valde att titta på sjukgymnaster vilket är en grupp som finns som privata aktörer i olika former på denna marknad.Syftet med denna rapport är att få en förståelse för hur det är att vara egen företagare inom sjukgymnastik samt beskriva egenskaper som är viktiga för privat praktiserande sjukgymnaster för att lyckas som företagare.Vi har intervjuat åtta sjukgymnaster, varav sex är privat praktiserande med en så kallad ersättningsetablering. Vi har även intervjuat en som har privat praktik men som valt att inte vara knuten till landstinget och en som tidigare varit privat praktiserande men som valt att sälja företaget och istället arbeta kvar som verksamhetschef.Några av de teorier som har använt oss av utifrån vårt resultat är Schumpeters entreprenörskapsteori, Johannisson som skriver om drivkrafter till att starta eget företag och Nilssons studie "Forskare som startar eget för att kommersialisera egen idé" som handlar om små företagarens identitetsarbete. Vidare har vi använt oss av marknadsföringsteorier inom nätverk, word of mouth och diversifiering.Slutsatsen av studien är att respondenterna anser sin identitet som sjukgymnast vara starkare än den som företagare.

Putinismer. Retoriska särdrag i uttalanden av Rysslands president Vladimir Putin.

The aim of this essay is to analyse certain succinct statements of Russian leader Vladimir Putin. His rhetorical style in general, and these statements in particular, are distinguishing Putin from other Russian political figures. The statements have survived the test of time and lived on in the media, on the internet and in the vernacular. They have come to be called Putinisms.The essay is descriptive and treats these special statements, describes where and how they came into being and analyses them on a micro level, word by word. The analysis is also qualitative as it covers selected statements, which represent only a small portion of all the statements made by Putin within the time frame chosen for this study.

Ordfrekvens och ordformer : Analys av samtal mellan barn i åldersgrupperna 5-8 år respektive 9-12 år

Språket är i ständig förändring vilket innebär att språkligt material med tiden föråldras och blir inaktuellt. Vid talaudiometrisk testning av barn är det viktigt att testmaterialet innefattar ord som är välkända för barn eftersom förståelsen för materialet kan inverka på mätresultatet. Det talaudiometriska test som idag används för barn bygger på ordmaterial som ursprungligen insamlats under 1930-talet. Föreliggande studie är en del av ett större projekt och inleder arbetet med att utarbeta ett nytt talaudiometriskt material för barn.Syftet med föreliggande studie var att beräkna och jämföra ordfrekvens och antal ordformer utifrån inspelade samtal mellan de deltagande barnen i åldersgrupperna 5-8 år (Grupp 1) respektive 9-12 år (Grupp 2). Totalt 79 barn mellan 5 och 12 år deltog i studien.

<- Föregående sida 35 Nästa sida ->